IX Konferencja Naukowo-Artystyczna
Nowoczesność w musicalu: ewolucja formy, treści i technologii
23 maja, piątek, godz. 10.00-15.00
Sala 10, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
wstęp wolny
prelegenci:
- mgr Mateusz Borkowski
- mgr Martyna Henke
- mgr Adrianna Maciejewska
- dr Elżbieta Tomala-Nocuń
- Jakub Wawrzyniak
- mgr Marta Wilk
- dr Aleksandra Zając-Kiedysz
- mgr Marcin Zawada
harmonogram:
- wykład
Multiplikacja pracy dyrygenta w kontekście przygotowania dzieła muzycznego
dr Elżbieta Tomala-Nocuń - wykład
Nowa widowiskowość w musicalu a technologia
dr Aleksandra Zając-Kiedysz - wykład
"Kinky Boots" Cyndi Lauper. Nowoczesność i eklektyzm w partyturze
mgr Mateusz Borkowski - wykład
Elementy wokalnych technik ekstremalnych i ich zastosowanie w produkcjach musicalowych
mgr Martyna Henke - wykład
Sentymentalne przeboje wobec potrzeb współczesnego teatru muzycznego ("quiz interaktywny")
mgr Adrianna Maciejewska - wykład
Rozwój i ewolucja techniki wokalnej w musicalu
mgr Marta Wilk - wykład
Wirtualna rzeczywistość, mapping, scenografia cyfrowa, czyli jak nowe technologie wspierają teatr
Jakub Wawrzyniak - wykład
Musicale 2.0 – drugie życie klasyków
mgr Marcin Zawada
Sztuka wykonawstwa partii orkiestrowych
4-5 kwietnia 2025
Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej edycji Międzynarodowego Sympozjum dla Instrumentów Dętych „Sztuka wykonawstwa partii orkiestrowych”, które odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2025 roku w Akademii Muzycznej w Łodzi.
HARMONOGRAM
WYKŁADOWCY
TRĄBKA
- Andrei Kavalinski (Orchestre National de France) – kurs mistrzowski online
- Antoine Colin (SWR Big Band) – kurs mistrzowski online
- Matthias Kamps (Komische Oper Berlin)
- Sławomir Cichor (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina)
- Konrad Boniński (Teatr Wielki w Łodzi)
- Paweł Marciniak (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina)
- Grzegorz Dębski (PSM I i II. st. im. Karola Szymanowskiego w Płocku)
RÓG
- Dariusz Mikulski (Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi)
- Tomasz Binkowski (Teatr Wielki Opera Narodowa)
PUZON
- Eloy Panizo Padròn (Narodowe Forum Muzyki)
- Dariusz Sprawka (Teatr Wielki w Łodzi)
- Robert Żelazko (Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi)
TUBA
- Jānis Retenais (Łotewska Akademia Muzyczna im. Jāzepsa Vītolsa)
- Jakub Urbańczyk ( Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia)
- Michał Walczak (Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina)
WARUNKI UCZESTNICTWA
Zgłoszenia uczestnictwa w sympozjum należy przesłać drogą elektroniczną wypełniając formularz online najpóźniej do 30 marca 2025 roku oraz dokonując opłaty za wybraną formę uczestnictwa.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
- uczestnictwo czynne zapewnia możliwość udziału we wszystkich aktywnościach w ramach Sympozjum wraz z lekcjami indywidualnymi
- uczestnictwo bierne nie uwzględnia zajęć praktycznych, tj. lekcji indywidualnych i grupowych
- uczestnictwo w zajęciach dla najmłodszych uczestników (uczniowie szkół muzycznych I stopnia) oraz udział w koncercie
OPŁATY
- uczestnictwo czynne
- 250 zł (2 dni sympozjum)
- 150 zł (1 dzień)
- uczestnictwo bierne
- 150 zł (2 dni sympozjum)
- 100 zł (1 dzień)
- uczestnictwo w zajęciach dla najmłodszych
- 120 zł (2 dni)
- 80 zł (1 dzień)
UWAGA!
Studenci Akademii Muzycznej w Łodzi są zwolnieni z wszelkich opłat, a w szczególnych przepadkach także i uczestnicy z poza łódzkiej uczelni mogą się ubiegać o zwolnienie z opłaty.
Opłaty należy dokonać do 30 marca 2025 na konto:
Fundacja „Muzyka do Potęgi”
26 2530 0008 2059 1055 7420 0001
Tytuł wpłaty: Sympozjum
KONTAKT
SPONSOR
II Ogólnopolska Konferencja Naukowa
16-18 maja 2025
budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4
Pracownia Muzykoterapii Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi zaprasza na II Ogólnopolską Konferencję Naukową z cyklu Soma i Psyche w muzyce i terapii, która odbędzie się w dniach 16-18 maja 2025 roku w Akademii Muzycznej w Łodzi, a której celem jest zwrócenie się zarówno w kierunku ciała, jak i psychiki pacjenta w kontekście kompleksowego leczenia zaburzeń somatycznych (psychosomatycznych), za pomocą różnych metod terapeutycznych, także tych związanych ze sztuką, a zwłaszcza z muzyką i ruchem. Tym samym, tegoroczne spotkanie naukowe stanowi kontynuację serii konferencji łączących tematykę muzykoterapii i psychosomatyki.
KOMITET NAUKOWY KONFERENCJI
- prof. dr hab. n. med. Tomasz Targowski | Narodowy Instytut Geriatrii, Reumatologii i Rehabilitacji im. prof. dr hab. med. Eleonory Reicher w Warszawie
- dr hab. n. med. Dominik Strzelecki, prof. UM | Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- prof. dr hab. n. med. Anna Zalewska-Janowska | Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- dr hab. n. med. Jakub Kaźmierski, prof. UM | Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- prof. dr hab. n. med. Tadeusz Pietras | Akademia Muzyczna w Łodzi
- dr hab. Ewa Wojtyga, prof. AM | Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej AM w Łodzi
- dr hab. Lidia Kataryńczuk-Mania, prof. UZ | Uniwersytet Zielonogórski
- dr Andrzej Śliwerski | Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
- dr Stella Kaczmarek | Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej AM w Łodzi
- dr Andrzej Witusik | Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej AM w Łodzi
- dr Bartłomiej Tarkowski | Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej AM w Łodzi
- dr Witold Jurewicz | Instytut Choreografii i Technik Tańca AM w Łodzi
- dr Paulina Wycichowska | Akademia Wychowania Fizycznego im . Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu
KOMITET ORGANIZACYJNY KONFERENCJI
- dr Stella Kaczmarek
- dr Andrzej Witusik
- dr Bartłomiej Tarkowski
- mgr Aleksandra Pawłowska
RAMOWY PROGRAM KONFERENCJI
16 maja 2025 | piątek
- 08.30-10.00 | WARSZTAT PSYCHOLOGICZNY
- 10.00-11.00 | KEYNOTE SPEECH 1
- 11.00-13.00 | I SESJA PANELOWA (medyczna)
- 13.00-14.00 | PANEL DYSKUSYJNY
- 15.15-18.00 | II SESJA PANELOWA (terapeutyczna)
- 18.00-19.30 | WARSZTAT MUZYKOTERAPEUTYCZNY
- 20.45-21.45 | KONCERT "Ballady Morderców"
17 maja 2025 | sobota
- 08.30-10.00 | WARSZTAT MUZYKOTERAPEUTYCZNY
- 10.30-11.30 | KEYNOTE SPEECH 2
- 11.30-12.30 | III SESJA PANELOWA (ogólnomuzyczna)
- 13.00-14.30 | IV SESJA PANELOWA (muzykoterapeutyczna)
- 15.30-17.00 | V SESJA PANELOWA (terapeutyczno-choreoterapeutyczna)
- 17.30-19.00 | WARSZTAT CHOREOTERAPEUTYCZNY
- 17.30-19.00 | WARSZTAT PSYCHOLOGICZNY
18 maja 2025 | niedziela
- 08.30-10.00 | WARSZTAT MUZYKOTERAPEUTYCZNY
- 10.00-11.30 | SESJA STUDENCKIEGO KOŁA NAUKOWEGO MUYZKOTERAPII
- 11.30-13.15 | NAGRANIE WŁASNEJ PIOSENKI TERAPEUTYCZNEJ - praca w małych grupach
- 13.15-13.45 | PREZENTACJA NAGRAŃ
- 13.45-14.30 | ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM KONFERENCJI
W dzisiejszych czasach w sposób gwałtowny rośnie liczba chorób przewlekłych, w tym w szczególności chorób cywilizacyjnych związanych z uwarunkowaniami psychospołecznymi i emocjonalnymi. Lawinowo zwiększa się liczba osób szukających pomocy lekarskiej z powodu ostrych lub przewlekłych napięć emocjonalnych. Do takich chorób należą także choroby psychosomatyczne.
Światowa Organizacja Zdrowia prognozuje, że do roku 2030 najważniejszym problemem zdrowotnym będą zaburzenia psychosomatyczne. „Współcześnie uważa się, że czynnik psychogenny odgrywa większą lub mniejszą rolę właściwie w każdej chorobie, więc przyjmuje się wobec każdej z nich psychosomatyczne podejście”. Innymi słowy w szerokim rozumowaniu i pojmowaniu chorób psychosomatycznych wszystkie choroby, jakich człowiek doświadcza, mają właśnie taki charakter. Choroby psychosomatyczne stanowią zatem wyzwanie XXI wieku dla wielu specjalistów – także muzykoterapeutów. Podejście psychosomatyczne zaleca całościowe, holistyczne traktowanie organizmu człowieka, kompleksowe ujmowanie problemów osoby chorej oraz badanie wzajemnego wpływu sfery psychicznej i somatycznej pacjenta. Choroba psychosomatyczna to schorzenie, w którym uszkodzenia organiczne są przede wszystkim konsekwencją zaburzeń psychologicznych, zwłaszcza emocjonalnych. Częste występowanie niektórych stanów emocjonalnych, a zwłaszcza stresu, może powodować rozregulowanie normalnych funkcji ustroju, a w konsekwencji prowadzić do powstania zmian chorobowych.
Do udziału w konferencji zachęcamy osoby zajmujące się zarówno teoretycznymi, jak i praktycznymi aspektami pracy z pacjentami psychosomatycznymi. Mamy nadzieję, że majowe spotkanie będzie stanowiło wspaniałe pole wymiany doświadczeń oraz próbę krytycznej refleksji nad działaniami podejmowanymi przez różnego rodzaju instytucje pracujące z pacjentami z zaburzeniami psychosomatycznymi, jak również, że konferencja ta przyczyni się do poszerzenia wiedzy z zakresu uwrażliwienia na choroby psychosomatyczne, jak i sposobów pracy z takimi pacjentami.
OBSZARY PROBLEMOWE
- Zastosowanie terapii przez sztukę (muzykoterapii, choreoterapii) w leczeniu zaburzeń (psycho-) somatycznych.
- Nowe sposoby leczenia pacjentów z zaburzeniami psychosomatycznymi.
- Problemy leczenia pacjentów psychosomatycznych.
- Geneza i etiologia zaburzeń psychosomatycznych.
- Ważne kompetencje terapeutyczne w pracy z pacjentami z chorobami somatycznymi.
- Projektowanie warunków dla holistycznego leczenia pacjentów z zaburzeniami psychosomatycznymi.
- Współpraca instytucji medycznych, naukowych, artystycznych, stowarzyszeń, organizacji czy fundacji na rzecz kompleksowego leczenia pacjentów z zaburzeniami somatycznymi.
- Przykłady praktyk i doświadczeń terapeutycznych w pracy z pacjentami psychosomatycznymi (somatycznymi).
- Ważne nurty, kierunku, metody bądź techniki leczenia pacjentów psychosomatycznych.
WARUNKI UCZESTNICTWA I OPŁATA KONFERENCYJNA
Zgłoszenia uczestnictwa w Konferencji należy przesłać drogą elektroniczną wypełniając formularz online najpóźniej do dnia 30 marca 2025 roku, oraz dokonując opłaty konferencyjnej.
Opłata konferencyjna, zarówno uczestników czynnych, jak i biernych, obejmuje: udział we wszystkich wydarzeniach w ramach Konferencji, materiały konferencyjne, dwa obiady, dwie kolacje oraz podarunki od organizatorów.
Udział w piątkowych i sobotnich warsztatach zawiera się w opłacie konferencyjnej. Na warsztaty organizowane w ramach konferencji obowiązują wcześniejsze zgłoszenia.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
REGULAMIN KONFERENCJI
OPŁATA KONFERENCYJNA
- wpłata do końca kwietnia 2025 roku
- 400 PLN – dla uczestników czynnych i biernych nie posiadających statusu studenta
- 250 PLN – dla studentów
- early birds – wpłata do końca marca 2025 roku
- 350 PLN – dla uczestników czynnych i biernych nie posiadających statusu studenta
- 200 PLN – dla studentów
NUMER KONTA DO WPŁAT
97 1240 3028 1111 0000 2822 1999
Bank PEKAO SA II O/Łódź z dopiskiem: „Imię i Nazwisko, Konferencja MT 2025”.
KONTAKT
- dr Stella Kaczmarek,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Bartłomiej Tarkowski,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
21-22 marca 2025
Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
Regionalny Ośrodek Kultury, Edukacji i Dokumentacji Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
W obliczu prężnego rozwoju i znaczących osiągnięć nurtu wykonawstwa historycznie poinformowanego konieczne wydaje się bieżące aktualizowanie i systematyzowanie wiedzy dotyczącej praktyki wykonywania muzyki barokowej na współczesnych instrumentach. Obydwa wskazane podejścia nie są obce środowisku artystyczno-naukowemu Akademii Muzycznej w Łodzi, które pragnie stworzyć inspirującą przestrzeń dialogu „starego” z „nowym”. W odpowiedzi na tę potrzebę organizatorzy Konferencji naukowo-artystycznej „Dialogi barokowe” zapraszają do uczestnictwa w wydarzeniu, którego celem będzie znalezienie punktów stycznych między poszukiwaniami muzyków specjalizujących się w wykonawstwie barokowym i artystów grających na instrumentach współczesnych oraz określenie niezbędnych i uniwersalnych elementów wykonawczych, właściwych dla stylistycznie poprawnego prezentowania twórczości epoki baroku.
Konferencja odbędzie się w dniach 21-22 marca 2025 roku w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Zapraszamy!
HARMONOGRAM
21 marca 2025 | piątek
- godz. 09.30
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
OTWARCIE KONFERENCJI - godz. 10.00-13.00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
LEKCJE MISTRZOWSKIE
dla studentów klas skrzypiec z dr. hab. Jakubem Jakowiczem, prof. UMFCWięcej informacji
- godz. 14.00-16.00
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
PANEL DYSKUSYJNY I- prof. dr hab. Marcin Zdunik – wiolonczela (UMFC)
- dr hab. Jakub Jakowicz, prof. UMFC – skrzypce (UMFC)
- dr Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa (AM Łódź)
- dr Justyna Młynarczyk – viola da gamba (AM Łódź)
Więcej informacji
- godz. 18.15
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
KONCERT WIECZORNYProgram koncertu
22 marca 2025 | sobota
- godz. 11.00
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
KONCERT PORANNYProgram koncertu
- godz. 13.00-16.00
Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
LEKCJE MISTRZOWSKIE
dla studentów klas wiolonczeli z Rektorem UMFC, prof. dr. hab. Tomaszem StrahlemWięcej informacji
- godz. 16.30-18.30
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
PANEL DYSKUSYJNY II- prof. dr hab. Tomasz Strahl – wiolonczela (UMFC)
- prof. dr hab. Łukasz Błaszczyk – skrzypce (AM Łódź)
- Witold Paprocki – publicysta muzyczny, autor „Ruchu Muzycznego”
Więcej informacji
- godz. 18.30
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
ZAMKNIĘCIE KONFERENCJI
ZAŚWIADCZENIE UCZESTNICTWA
Osoby, które chciałyby otrzymać zaświadczenie o udziale w Konferencji proszone są o:
- dokonanie wpłaty na konto Akademii Muzycznej w Łodzi w wysokości:
– 20 zł dla osób spoza Uczelni
– 4 zł dla studentów i pracowników Akademii Muzycznej w Łodzi
numer konta: Bank PEKAO SA II O/ Łódź, 97 1240 3028 1111 0000 2822 1999
tytuł przelewu: Imię i Nazwisko Konferencja „Dialogi barokowe” - wygenerowanie potwierdzenia przelewu bankowego w formacie PDF
- wypełnienie formularza Google (link zostanie udostępniony niebawem), do którego należy załączyć plik z potwierdzeniem uiszczenia opłaty
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
INFORMACJE DODATKOWE
- formularz będzie aktywny do 14 marca 2024 roku
- osoby, które chciałyby otrzymać fakturę za opłatę na zaświadczenie proszone są o kontakt z księgowością: tel. 42 662 16 06,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - osobom, które nie wypełnią formularza w podanym terminie, nie będą wystawiane zaświadczenia
organizacja
Katedra Instrumentów Smyczkowych
Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
pomysł i koordynacja wydarzenia
dr hab. Robert Fender, prof. AM
kontakt
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Patronat
Pedagodzy Zakładu Badań nad Percepcją Słuchową Muzyki zapraszają Studentów i Pedagogów Uczelni do wzięcia udziału w Konkursie PYTANIE – ODPOWIEDŹ.
Konkurs podzielony jest na dwie części. Pierwsza – PYTANIE, to konkurs na stworzenie zadania słuchowego. Druga – ODPOWIEDŹ, to gra terenowa, która organizowana jest w ramach Dnia Alternatywnej Myśli Muzycznej, w pierwszy dzień wiosny – 21 marca 2025.
Konkurs PYTANIE
Przedmiotem Konkursu PYTANIE jest stworzenie zadania słuchowego, które nadaje się do wykorzystania w słuchowej grze terenowej.
- W Konkursie można wziąć udział indywidualnie lub w dwuosobowym zespole.
- Zadanie słuchowe, to pytanie dotyczące jakiegoś elementu lub fragmentu wybranego przykładu muzycznego. Zakres wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązania takiego zadania może obejmować materiał całego procesu edukacji muzycznej – od szkoły I stopnia, przez szkołę II stopnia do zagadnień poruszanych na szczeblu akademickim.
- Zadania konkursowe muszą mieć postać filmu lub prezentacji, w których należy zawrzeć: pytanie konkursowe i dotyczący go przykład muzyczny. W zadaniu można umieścić także informacje dodatkowe, materiał filmowy, grafikę i inne.
- Autor/Autorzy zadań proszeni są także o podanie poprawnej odpowiedzi na swoje pytania. Pytania muszą być sformułowane w taki sposób, aby odpowiedź dało się zapisać słownie lub za pomocą symboli muzycznych, bez konieczności używania zapisu nutowego.
- Prezentacja zadania powinna trwać nie dłużej niż 2 minuty.
- Uczestnik lub dwuosobowy zespół mogą zgłosić do Konkursu dowolną liczbę zadań.
- Gotowe filmy/prezentacje z zadaniami należy przesłać do dnia 14 marca 2025 roku na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . - Zadania zostaną wówczas ocenione przez Jury, które zdecyduje o ich dopuszczeniu do użycia w grze terenowej.
Ostateczne rozstrzygnięcie Konkursu PYTANIE odbędzie się w „Dniu Alternatywnej Myśli Muzycznej” (21 marca 2025 roku). Uczestnicy Konkursu ODPOWIEDŹ głosować będą na najciekawsze ich zdaniem zadania.
Konkurs ODPOWIEDŹ
To gra terenowa, organizowana z okazji pierwszego dnia wiosny, zwanego „Dniem Alternatywnej Myśli Muzycznej”. Społeczność Akademii będzie mogła wziąć udział w grze, w której zadaniem będzie odszukanie i prawidłowe rozwiązanie jak największej liczby zadań słuchowych. Zadania dostępne będą pod kodami QR, wydrukowanymi na kartkach i rozwieszonymi w budynkach Uczelni. (Takie same komplety zadań znajdą się w budynku przy al. 1 Maja 4 i w budynku przy ul. Żubardzkiej 2a.)
Dzień Alternatywnej Myśli Muzycznej – 21 marca 2025
Regulamin konkursu PYTANIE – ODPOWIEDŹ
W KATEDRZE ORGANÓW, MUZYKI KOŚCIELNEJ, KLAWESYNU I MUZYKI DAWNEJ
6 marca 2025 | CZWARTEK
- 11:00 | Koncert pedagogów klas instrumentów dawnych
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32 - 12:00-15:00 | Konsultacje indywidualne
flet traverso, flet podłużny, obój barokowy, skrzypce barokowe, altówka barokowa, viola da gamba, lutnia
Sala Balowa, Sala 17, 18, 19, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32 - 12:00-18:00 | Konsultacje indywidualne
z pedagogami klas organów i muzyki kościelnej
Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32
7 marca 2025 | PIĄTEK
- 10:00-16:00 | Konsultacje indywidualne
klawesyn
Sala 17, 19, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32 - 10:00-16:00 | Konsultacje indywidualne
wiolonczela barokowa
Sala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32 - 13:00-18:00 | Konsultacje indywidualne
z pedagogami klas organów i muzyki kościelnej
Sala 2, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32
OFERTA DYDAKTYCZNA
Na konsultacje indywidualne można zapisywać się także w innych terminach poprzez służbową pocztę mailową poszczególnych pedagogów
Organy i muzyka kościelna
- prof. dr hab. Piotr Grajter –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Karol Hilla –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Radosław Kuliberda –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - mgr Krzysztof Musiał –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Klawesyn
- prof. dr hab. Ewa Piasecka –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr hab. Ewa Mrowca, prof. AM –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr hab. Ewa Rzetecka-Niewiadomska, prof. AM –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Joanna Cyrulik –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instrumenty dawne
- prof. dr hab. Magdalena Pilch – flet traverso –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr hab. Marek Nahajowski, prof. AM – flet podłużny –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr hab. Henryk Kasperczak – lutnia –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Justyna Młynarczyk – viola da gamba –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Judyta Tupczyńska – skrzypce barokowe, altówka barokowa –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - dr Rafael Gabriel Przybyła – obój barokowy –
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
AKADEMII MUZYCZNEJ IM. GRAŻYNY I KIEJSTUTA BACEWICZÓW W ŁODZI
PATRONAT HONOROWY
Obchody 80-lecia Akademii Muzycznej w Łodzi objęte są honorowym patronatem:
BYŁYCH REKTORÓW NASZEJ UCZELNI
- prof. dr hab. Anna Wesołowska-Firlej (1999-2005)
- prof. dr hab. Antoni Wierzbiński (2005-2012)
- prof. dr hab. Cezary Sanecki (2012-2020)
DOKTORÓW HONORIS CAUSA NASZEJ UCZELNI
- prof. Teresa Wojtaszek-Kubiak
- prof. dr hab. Stanisław Firlej
- prof. Zygmunt Krauze
- prof. dr hab. Ewa Wycichowska
- Irena Santor
REKTORÓW ŁÓDKZICH UCZELNI PUBLICZNYCH
zrzeszonych w Łódzkim Partnerstwie Akademickim
- JM Rektor prof. dr hab. n. med. Janusz Piekarski, Uniwersytet Medyczny w Łodzi
- JM Rektor prof. dr hab. inż. Krzysztof Jóźwik, Politechnika Łódzka
- JM Rektor prof. dr hab. Rafał Matera, Uniwersytet Łódzki
- JM Rektor dr hab. Przemysław Wachowski, Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi
- JM Rektor dr hab. Milenia Fiedler, prof. PWSFTviT, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi


HISTORIA
Historia Akademii Muzycznej w Łodzi sięga początków XX wieku i rozwijającego się wówczas Konserwatorium Heleny Kijeńskiej. Szkoła oferowała szeroki program nauczania i zatrudniała cenionych pedagogów. Wśród jej absolwentów, którym udało się osiągnąć znaczący sukces artystyczny wyróżniali się pianista, późniejszy laureat V nagrody IV Konkursu Chopinowskiego Władysław Kędra oraz rodzeństwo Bacewiczów – Grażyna i Kiejstut.
Wybuch II wojny światowej spowodował całkowite zatrzymanie oficjalnego życia kulturalnego i edukacyjnego. W grudniu 1939 roku niemiecki okupant skonfiskował instrumenty oraz zbiory biblioteki Konserwatorium, które zostały przewiezione do Pałacu Karola Poznańskiego, gdzie wkrótce rozpoczęła działalność Städtische Musikschule. Po zakończeniu działań wojennych Helena Kijeńska z mężem Antonim Dobkiewiczem podjęli starania o reaktywowanie Konserwatorium. Jednocześnie nowe władze krajowe zaplanowały utworzenie w Łodzi placówki państwowej. Jej dyrektorem mianowano Kazimierza Wiłkomirskiego.
Pierwsze powojenne zajęcia w państwowym Konserwatorium w Łodzi odbyły się 24 marca 1945 roku, jeszcze przed oficjalnym otwarciem placówki. To na pamiątkę tego dnia społeczność dzisiejszej Akademii Muzycznej uroczyście obchodzi doroczne ŚWIĘTO UCZELNI.
Wkrótce Konserwatorium zostało przekształcone w Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną, kształcącą w obszarach twórczości, odtwórczości i pedagogiki. Ze struktur wyodrębniono również Państwową Średnią Szkołę Muzyczną, na której czele stanął Kiejstut Bacewicz. Obie szkoły działały razem w Pałacu Karola Poznańskiego do roku 1974. Na przestrzeni lat organizacja i struktura uczelni podlegały wielu zmianom. W roku 1982 Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna stała się Akademią Muzyczną. Od roku 1999 nosi ona nazwiska swoich absolwentów i byłych pedagogów – Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów.
Więcej o historii i patronach Akademii Muzycznej w Łodzi przeczytasz tutaj:
HISTORIA i POCZET REKTORÓW
PATRONI
Polecamy również publikację autorstwa Magdaleny Kaczmarek i Jacka Szerszenowicza, w której opisane są korzenie kształcenia muzycznego w naszej Uczelni oraz przemiany, jakim podlegała instytucja w XX wieku.
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi | Korzenie – Przemiany
Cykliczne relacje z wydarzeń w ramach obchodów 80-lecia Akademii Muzycznej w Łodzi w Telewizji TOYA dostępne na stronie internetowej telewizji:
TV TOYA: 80 LAT AKADEMII MUZYCZNEJ W ŁODZI
PROGRAM OBCHODÓW
ŚWIĘTO UCZELNI 2025
Uroczyste Posiedzenie Senatu Akademii Muzycznej w Łodzi
24 marca 2025, poniedziałek, godz. 12.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wstęp z zaproszeniami
SIDŁA
suita jazzowa inspirowana powieścią kryminalną Grażyny Bacewicz
24 marca 2025, poniedziałek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wejściówki: 20 zł
GIOACCHINO ROSSINI
LA PETITE MESSE SOLENNELLE
Koncert w ramach obchodów 80-lecia Akademii Muzycznej w Łodzi
6 kwietnia 2025, niedziela, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 30 zł
GIOACCHINO ROSSINI
LA PETITE MESSE SOLENNELLE
Koncert w ramach obchodów 80-lecia Akademii Muzycznej w Łodzi
dla Łódzkiego Towarzystwa Naukowego
7 kwietnia 2025, poniedziałek, godz. 19.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 30 zł
NOC W PAŁACU
17 maja 2025, sobota
Pałac i Ogród Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
wstęp: 1 zł
obowiązują zapisy | liczba miejsc ograniczona
Musical BŁĘKITNY ZAMEK
na motywach powieści Lucy Maud Montgomery The Blue Castle
PREMIERA
23 maja 2025, piątek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 25 zł
Musical BŁĘKITNY ZAMEK
na motywach powieści Lucy Maud Montgomery The Blue Castle
SPEKTAKL II
24 maja 2025, sobota, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 25 zł
Musical BŁĘKITNY ZAMEK
na motywach powieści Lucy Maud Montgomery The Blue Castle
SPEKTAKL III
25 maja 2025, niedziela, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 25 zł
Koncert na Dzień Matki
Akademia Muzyczna w Łodzi dla Centrum Zdrowia Matki Polki
26 maja 2025, poniedziałek, godz. 13.00
Aula Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, ul. Rzgowska 281/289
wstęp wolny
Musical BŁĘKITNY ZAMEK
na motywach powieści Lucy Maud Montgomery The Blue Castle
SPEKTAKL IV
26 maja 2025, poniedziałek, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 50 zł, 25 zł
ALEJA GWIAZD
1 czerwca 2025, niedziela, godz. 17.00
Amfiteatr w Parku im. Adama Mickiewicza (Julianowskim) w Łodzi, ul. Zgierska 139A
wstęp wolny
RECITAL Martín García García
Koncert specjalny inaugurujący Letnią Akademię Muzyki 2025
6 lipca 2025, niedziela, godz. 20.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 60 i 80 zł
MUZYCZNE MATINÉE
Koncerty wspierające młode talenty
czerwiec – sierpień 2025
Muzeum Miasta Łodzi, ul. Ogrodowa 15
bilety: 18 zł, 12 zł
Wejściówki dla osób do 18. roku życia funduje Rotary Club Łódź.
LETNIE KONCERTY W ALTANIE
lipiec – sierpień 2025
Park Źródliska I w Łodzi, al. Józefa Piłsudskiego
wstęp wolny
13. AŻ Festiwal
Akademia na Żubardzkiej
28 listopada – 20 grudnia 2025
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
wstęp biletowany
IV Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich
dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia
prof. dr hab. Agata Jarecka (AM Łódź) – PRZEWODNICZĄCA JURY

Wiolonczelistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja (1989). Swoje umiejętności doskonaliła podczas kursów i warsztatów u wybitnych wiolonczelistów, m.in. Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie pod kierunkiem M. Sadlo (Praga), I. Monigettiego (Moskwa), K. Michalika (Warszawa). W 1988 roku brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Młodzieżowym w Bayreuth, w klasie kameralnej prof. U. Wiesela (Izrael). W 1988 roku otrzymała roczne stypendium Ministra Kultury i Sztuki. Jest laureatką I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi, w kategorii trio fortepianowe (1989), uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium (1996). Jako solistka, kameralistka i członek orkiestr koncertowała w Polsce i za granicą. Do chwili obecnej prowadzi ożywioną działalność solistyczną i kameralną. W swoim repertuarze posiada wiele dzieł solowych i kameralnych od baroku po muzykę współczesną. Współpracowała z łódzkimi kompozytorami: B. K. Przybylskim, J. Bauerem oraz K. Grzeszczakiem, dokonując prawykonań ich utworów. Od 2018 roku jej wielką pasją stało się komponowanie muzyki. Najbardziej znane kompozycje to: Trzy Impresje na wiolonczelę solo inspirowane poezją Wiesława Trzeciakowskiego, No stress na kwartet smyczkowy (także w wersji na 4 altówki), Polish Folk Dance na 3 flety, Hora Balkaria na klarnet i altówkę, Hymn do św. Ducha na kwartet smyczkowy, Lamento na wiolonczelę solo, Nostalgia na altówkę solo, Polish Dances na skrzypce solo, Kartka z Ukrainy na skrzypce i fortepian oraz utwory dla dzieci, m.in. Wiolonczelowe wierszowanki oraz utwory na orkiestrę kameralną dedykowane dzieciom. Zasiada w jury konkursów i przesłuchań dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia. Była wykładowcą na mistrzowskich kursach muzycznych, między innymi: na Międzynarodowych Mistrzowskich Kursach Muzycznych im. Z. Brzewskiego w Łańcucie, Kursie Muzycznym w Sokolnikach, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu, Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Bałoszycach oraz prowadziła klasę wiolonczeli w ramach Suwalskiej Letniej Akademii Pogranicza w Dowspudzie i Kolonie Muzyczne „Wakacje z nutkami” w Pasymiu koło Olsztyna. Zajmuje się też pracą naukową publikując artykuły związane tematycznie z wykonawstwem. Już w 1992 roku zainicjowała Konfrontacje Wiolonczelowe w Bydgoszczy. Była także pomysłodawczynią i dyrektorem Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. D. Połońskiego, którego pierwsza edycja odbyła się w Akademii Muzycznej w Łodzi w 2021 roku. Od 1994 roku pracuje w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi prowadząc klasę wiolonczeli. W 2014 otrzymała tytuł profesora sztuki. Za swoją działalność została uhonorowana wieloma nagrodami i listami gratulacyjnymi, otrzymała m.in.: nagrodę I st. Rektora AM (2020), nagrodę II st. Rektora AM (1996, 2020), Nagrody Fundacji VIVA MUSICA w Bydgoszczy (2001, 2003) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2005) i nagrodę MKiDN (2024).
prof. dr hab. Paweł Kukliński (AM Gdańsk)

Skrzypek, kameralista, pedagog, absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Mirosławy Pawlak, laureat m.in. Międzynarodowego Konkursu Kameralnego im. J. Brahmsa w Gdańsku (1997). Uczestniczył w wielu kursach muzycznych, gdzie doskonalił swoje umiejętności skrzypcowe m.in. u W. Wiłkomirskiej, E. Zienkowskiego i kameralne u H. Meyera (La Salle Quartet), W. Boetchera, M. Mosia. Był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki oraz Medyceuszy Gdańskich. Jako solista i kameralista brał udział w wielu festiwalach muzycznych: Festiwal Talentów Tarnów (1997), Festiwal Wyższych Szkół Muzycznych Hamburg (1998), Tenby Arts Festival (Walia, 1998), Festiwal Kultur w Teheranie oraz licznych festiwalach muzycznych w Płowdiv i Starej Zagorze, Helgolland, Rzymie, Paryżu, Barcelonie, Majorce, Helsinkach, Odessie czy Dubrowniku. Był koncertmistrzem i dyrektorem Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, obecnie prowadzi klasę skrzypiec i kameralistyki w Akademii Muzycznej w Gdańsku. Jako solista koncertował z wieloma orkiestrami, wykonując utwory Bacha, Vivaldiego, Mozarta, Brucha, Mendelssohna, Wieniawskiego, Lalo, Sibeliusa, Góreckiego, Frołowa, Porta. Uczestniczył w wielu projektach artystycznych na terenie kraju, jak i za granicą, często jako solista i koncertmistrz, m.in. Tydzień Kultury Polskiej (Szwecja), widowisko Opentaniec do muzyki A. Sztaby. Występował także jako solista i kameralista na koncertach oraz festiwalach muzycznych w Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Iranie, Mołdawii, Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, we Francji, na Litwie, Łotwie i Ukrainie. Od 1999 koncertuje jako członek Tria Gdańskiego. Od 1997 związany jest z Akademią Muzyczną w Gdańsku. W 2014 uzyskał stopień doktora habilitowanego, a dekadę później, w 2024 – tytuł profesora sztuki. W macierzystej Uczelni prowadzi klasę skrzypiec i kameralistyki. Regularnie uczestniczy w pracach jury konkursów solowych i kameralnych. Stale występuje jako solista, kameralista oraz koncertmistrz w wielu projektach artystycznych. Od wielu lat pracuje także jako nauczyciel skrzypiec w ZPSM w Gdańsku-Wrzeszczu.
dr hab. Monika Wilińska-Tarcholik, prof. AM (AM Kraków)

Pianistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Tadeusza Żmudzińskiego i Ewy Wolak–Moszyńskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich pod kierunkiem Rudolfa Buchbindera w Zurychu i Arne Torgera w Hitzacker. Laureatka konkursu Jeunesses Musicales w Weikersheim (Niemcy) oraz nagrody specjalnej na Ogólnopolskim Konkursie Kameralnym w Zakopanem. Koncertowała jako solistka i kameralistka w Polsce, Francji, Niemczech, Rumunii i Mołdawii, uczestnicząc m.in. w festiwalach: ClarinetFest Paris, Międzynarodowe Dni Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem, Festiwal Klarnetowy w Krakowie, Przemyska Jesień Muzyczna. Brała udział w charakterze akompaniatora w szeregu konkursów i kursów muzycznych m.in. w Lusławicach, Letniej Akademii Muzycznej w Żaganiu i w Krakowie czy Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu, na których jest również wykładowcą. Dokonała nagrań płytowych dla DUX, KASP Records oraz PWM. Od 1996 roku związana jest z macierzystą Uczelnią gdzie w 2013 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki. Prowadzi klasę kameralistyki w Katedrze Kameralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie.
dr hab. Hanna Holeksa, prof. AM (AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego)

Pianistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach (klasa fortepianu prof. A. Jasińskiego, klasa kameralistyki prof. R. Strokosz-Michalak) oraz Hochschule der Kunst w Bernie (klasa fortepianu prof. T. Herbuta). Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, m.in. II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. M. Magina w Paryżu, I nagrody na III Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Liszta we Wrocławiu, nagrody Estrady Młodych Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku, czołowych lokat czterech rokrocznych edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Stypendia Artystyczne im. F. Chopina w Warszawie, I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Fundacji Yamaha w Gdańsku. Podczas I edycji Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie wraz z fagocistą Dawidem Smykowskim otrzymała II nagrodę i nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego. W 2003 r. otrzymała I nagrodę na międzynarodowym konkursie instrumentalnym Odd-Fellows Musikpreis w Bernie, a rok później wygrała RAHN Musikpreis w Zurichu. Dyskografia artystki obejmuje płyty m. in. z sonatami na skrzypce i fortepian E. Elgara, R. Straussa, K. Szymanowskiego, F. Poulenca i M. Ravela, albumy z utworami solowymi i kameralnymi P. Rateza, utworami kameralnymi A. Tansmana oraz z dziełami H. Wieniawskiego i K. Szymanowskiego. Najnowsze wydawnictwa płytowe Hanny Holeksy to 24 Intermezzi i V Sonata fortepianowa (światowa premiera fonograficzna) A. Tansmana, oraz płyta nagrana wraz z kontrabasistą Markiem Romanowskim Współczesne Sonaty – Gubaidulina, Liebermann, Proto. Jako pianistka-kameralistka Hanna Holeksa współpracuje ze skrzypkami, altowiolistami, wiolonczelistami, kontrabasistami, flecistami, klarnecistami i śpiewakami. Jest laureatką wyróżnień i nagród dla pianistów-akompaniatorów na wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach instrumentalnych. W 2016 roku była oficjalnym pianistą na XV Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. H. Wieniawskiego w Poznaniu. Koncertuje w kraju i za granicą, jej repertuar obejmuje solowe i kameralne dzieła od baroku do współczesności. Hanna Holeksa jest członkiem Zarządu Fundacji im. Stanisława Liszewskiego, oraz wiceprezesem działającego na terenie Wielkopolski Stowarzyszenia im. Jadwigi Kaliszewskiej. Od 2018 roku jest związana z Akademią Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie prowadzi klasę kameralistyki w Instytucie Muzyki Kameralnej.
dr Maria Peradzyńska (UMFC Warszawa)

Flecistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fletu ad. dra Grzegorza Cimaszko i prof. Elżbiety Dastych-Szwarc. Jest laureatką wielu nagród na konkursach krajowych i międzynarodowych. W 2000 roku była finalistką międzynarodowego konkursu „Tunbridge Wells International Young Artist Concert Competition” w Wielkiej Brytanii. W latach 1994 i 1995 otrzymała stypendium Uniwersytetu w Bostonie, które umożliwiło jej naukę pod kierunkiem wybitnego pedagoga oraz pierwszej flecistki Boston Symphony Orchestra – profesor Doriot Anthony Dwyer. Dwukrotnie otrzymała stypendium amerykańskiej organizacji „Apple Hill Chamber Players”, dzięki któremu doskonaliła swoje umiejętności w dziedzinie kameralistyki pod okiem wybitnych muzyków i profesorów w Stanach Zjednoczonych. W ramach kursów mistrzowskich swój warsztat kształciła pod okiem znakomitych flecistów takich jak: Sir James Galway, Jean Pierre Rampal, Julius Baker, Marina Piccinni, Bernard Goldberg. Dla firm fonograficznych „Dux” i „Polskie Nagrania” dokonała nagrań płyt z muzyką orkiestrową i kameralną. W marcu 2021 r. ukazała się jej solowa płyta z utworami zapomnianego wirtuoza fletu z początku XIX wieku, Johanna Wilhelma Gabrielskiego, która jest światową premierą dzieł kompozytora. Wielokrotnie występowała jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy na festiwalach w kraju i zagranicą – w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Austrii, Czechach oraz Ukrainie. Obecnie prowadzi klasę fletu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz w ZPSM nr 4 im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, a także w ramach kursów mistrzowskich w Nowym Sączu, Krzyżowej, Wolsztynie, Szczecinie, Radziejowicach oraz Warszawie. Za swoją pracę oraz wkład w rozwój kultury polskiej dwukrotnie otrzymała nagrodę Dyrektora CEA, w 2015 roku nagrodę MKiDN, a w 2017 roku została odznaczona Brązowym Medalem Gloria Artis.
dr Paweł Kroczek (AM Poznań)

Klarnecista, kameralista, pedagog, absolwent Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka. W latach 2011-2013 studiował w Lund University-Musikhogskolan I Malmo, gdzie kształcił się pod kierunkiem jednego z najwybitniejszych klarnecistów młodego pokolenia – Olliego Leppäniemiego. Swoje umiejętności doskonalił na licznych kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów, min.: Dirk Altmann, Shirley Brill, Jorge Montilla, Florent Heau, Karel Dohnal, Gabor Varga, Milan Polak, Johannes Peitz, Arkadiusz Adamski, Kornel Wolak, Wojciech Komsta. Jest pierwszym klarnecistą orkiestry Collegium F oraz L’autunno. Współtworzy oktet dęty Kapela Farna oraz Feroce Trio. Współpracuje z wieloma orkiestrami na terenie całego kraju. Występował podczas licznych festiwali, m.in.: Animator, Malta Festiwal, Poznańska Wiosna Muzyczna, Przemyska Jesień Muzyczna, Transatlantyk, Nostalgia Festival, Festiwal im. Karola Szymanowskiego w Pekinie. Dokonał licznych prawykonań, jak również nagrań radiowych, telewizyjnych oraz CD. Jako solista występował m.in. z orkiestrami Filharmonii Kaliskiej, Opery Poznańskiej, Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz z orkiestrą Collegium F. Jest współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia im. Józefa Madei, ponadto członkiem zarządu Towarzystwa Muzycznego im. Karola Kurpińskiego we Włoszakowicach i współorganizatorem Akademickiego Konkursu Klarnetowego im. Karola Kurpińskiego. Współpracował z wieloma znakomitymi dyrygentami, m.in.: Gabriel Chmura, Jacek Kasprzyk, Marcin Sompoliński, Nikolai Znaider, Jakub Chrenowicz, Wojciech Rodek, Przemysław Neumann, Paweł Przytocki, Marek Pijarowski. Prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną, a jego uczniowie są laureatami licznych nagród i wyróżnień w krajowych oraz międzynarodowych konkursach. Jest konsultantem CEA, a także wykładowcą wielu kursów mistrzowskich dla klarnecistów. Zasiada w jury konkursów krajowych, międzynarodowych oraz przesłuchań CEA. Od 2020 roku Paweł Kroczek jest artystą manufaktury Royal Global Clarinets.
dr Michał Kluska (AM Łódź) – SEKRETARZ JURY

Pianista, kameralista, jest zdobywcą I nagrody VI edycji North International Music Competition w Sztokholmie w kategorii duetów kameralnych, jest również laureatem IX Międzynarodowego Konkursu Kameralnego im. K. Bacewicza w Łodzi. Ma za sobą recitale w licznych salach koncertowych Polski i Europy m.in. w Sala dei Teatini (Piacenza, Włochy), Filharmonii Koszalińskiej, w NOSPR w Katowicach, studiu koncertowym S1 Polskiego Radia w Warszawie, Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej czy w Filharmonii Łódzkiej. Jako członek orkiestry występował w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Łódzkiej, Orkiestrze Teatru Wielkiego w Łodzi czy Orkiestrze Akademii Muzycznej w Łodzi. Brał udział w Festiwalu Egerszeg (Węgry), występował na Międzynarodowym Festiwalu Kompozytorów Krakowskich oraz na Międzynarodowym Festiwalu Clarimania we Wrocławiu. W 2016 roku brał udział w rocznym Seminarium Liryki Wokalnej prowadzonym przez prof. Tomasza Herbuta (Hochschule der Künste Bern). W 2023 roku współprowadził Kursy Kameralne w Tarnowskich Górach, a także był sekretarzem jury III Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Wiłkomirskich. Od 2023 roku jest pianistą Międzynarodowego Kursu Interpretacji Muzycznej im. Barbary Halskiej w Nowym Sączu. W 2022 roku otrzymał tytuł doktora sztuki za badania nad kameralną twórczością Tadeusza Paciorkiewicza. Od 2017 roku jest zatrudniony jako adiunkt w Akademii Muzycznej w Łodzi gdzie pracuje ze studentami klas instrumentów smyczkowych.
dr hab. Anna Liszewska, prof. AM (AM Łódź/Fundacja im. Stanisława Liszewskiego) – DYREKTOR KONKURSU

Pianistka, kameralistka, pedagog, absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1995) w klasie fortepianu prof. Lidii Kozubek. W 1998 r. w tej samej uczelni ukończyła dwuletnie, podyplomowe studia kameralne pod kierunkiem prof. Barbary Halskiej. W latach 1998-1999 współpracowała z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, z którą brała udział w licznych koncertach krajowych oraz nagraniach, a także w tournée zespołu w Niemczech. Jako solistka wielokrotnie występowała m.in. z Orkiestrą Kameralną Polish Camerata pod dyrekcją Marka Głowackiego, jako kameralistka występuje zarówno z wokalistami jak i instrumentalistami w recitalach wypełnionych różnorodnym stylistycznie repertuarem. Wielokrotnie towarzyszyła jako pianista akompaniujący śpiewakom podczas konkursów wokalnych, zarówno pieśniarskich jak i operowych a także letnich Kursów Interpretacji Muzycznej w Nowym Sączu. Od 2000 roku jest związana z łódzką Akademią Muzyczną, gdzie obecnie prowadzi klasę kameralistyki w Instytucie Muzyki Kameralnej. Doświadczenie organizacyjne zdobywała pełniąc w latach 2010-2012 funkcję Pełnomocnika rektora ds. nauki, następnie 2012-2019 – Prodziekana Wydziału Fortepianu, Organów, Klawesynu, Muzyki Dawnej i Jazzu, 2019-2020 – Dziekana Wydziału Instrumentalnego, w czasie trwającej już, drugiej kadencji 2024-2028 pełni funkcję Pełnomocnika rektora ds. parametryzacji, a także funkcję Dyrektora Szkoły Doktorskiej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Jest aktywnym członkiem Łódzkiego Towarzystwa Naukowego oraz Przewodniczącą Łódzkiego Oddziału SPAM, a także Prezesem Zarządu Fundacji im. Stanisława Liszewskiego. Jej zamiłowaniem jest muzyka kompozytorów słowiańskich, z którą związana jest także obecna działalność artystyczna i wydawnictwa fonograficzne. Owocem tych zainteresowań są m.in. płyty (solowa i kameralna) z twórczością F.X. Mozarta wydane w wydawnictwie DUX. Od roku 2021 współpracuje w duecie fortepianowym Bacewicz Piano Duo z pianistką Hanną Holeksą. Duet dokonał m.in rejestracji audiowizualnej prawykonania dwóch koncertów na dwa fortepiany solo Witolda Friemanna oraz zrealizował projekt Zapomniana romantyczna polska muzyka fortepianowa na 4 ręce w ramach stypendium twórczego MKiDN. Anna Liszewska od 1995 roku nieprzerwanie prowadzi klasy fortepianu w podstawowych i średnich szkołach muzycznych w Łodzi.
DNI OTWARTE
W AKADEMII MUZYCZNEJ W ŁODZI | 6-8 MARCA 2025
W dniach 6-8 marca 2025 roku Akademia Muzyczna w Łodzi otwiera się dla kandydatów na studia. Podobnie jak w roku ubiegłym i tym razem Dni Otwarte odbędą się stacjonarnie. Każdy zainteresowany podjęciem studiów w naszej Uczelni będzie miał możliwość przekonania się na żywo, jak wyglądają studia na wybranym przez siebie kierunku.
W programie Dni Otwartych znajdują się:
- bezpłatne indywidualne konsultacje z pedagogami dla kandydatów na studia,
- spotkania z kierownikami studiów,
- otwarte lekcje i wykłady,
- koncerty z udziałem studentów.
OTWARTE LEKCJE I WYKŁADY
Wszystkie lekcje otwarte i wykłady będą odbywać się według planu Dni Otwartych, udział w nich nie wymaga wcześniejszych zgłoszeń. Osoby zainteresowane uczestnictwem w lekcjach otwartych powinny dołączać na początku planowanych zajęć, a nie w trakcie ich trwania. Wszystkie lekcje są regularnymi zajęciami studentów poszczególnych specjalności i istotne jest zachowanie ciągłości i jakości lekcji.
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
dyrygentura
edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej, edukacja i animacja muzyczna
kompozycja, kompozycja muzyki filmowej, teoria muzyki
muzyka w mediach
muzykoterapia
realizacja dźwięku
rytmika, rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia
zarządzanie produkcją muzyczną
Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego
specjalności instrumentalne
Wydział Sztuk Scenicznych
choreografia i techniki tańca, choreografia, somatyka w tańcu i terapii
musical
specjalność wokalno-aktorska
Wydział Jazzu i Muzyki Estradowej
instrumenty jazzowe
wokalistyka jazzowa i estradowa, wokalistyka jazzowa
BEZPŁATNE KONSULTACJE STACJONARNE I ONLINE Z PEDAGOGAMI DLA KANDYDATÓW NA STUDIA
W ramach Dni Otwartych kandydaci na studia mogą skorzystać z indywidualnych bezpłatnych konsultacji (stacjonarnych i online) z pedagogami Akademii Muzycznej w Łodzi. Warunkiem wzięcia udziału w konsultacjach jest wcześniejsze zgłoszenie, które odbywa się za pośrednictwem adresu mailowego:
Forma konsultacji (stacjonarnie lub online) będzie uwarunkowana możliwościami wybranego pedagoga. Konsultacje będą możliwe do realizacji w dwóch terminach – w trakcie Dni Otwartych (6-8 marca 2025) oraz w dniach 6 marca – 16 kwietnia 2025 roku.
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Wydział Wykonawstwa Instrumentalnego
Wydział Sztuk Scenicznych
Kształcenie słuchu – spotkania, zajęcia i testy
SPOTKANIA Z DZIEKANAMI I KIEROWNIKAMI INSTYTUTÓW
W ramach Dni Otwartych zapraszamy na spotkania z Dziekanami i Kierownikami Instytutów, którzy opowiedzą, jak wygląda studiowanie na wybranych specjalnościach. Postarają się również odpowiedzieć na pytania zainteresowanych.
Harmonogram spotkań z Dziekanami i Kierownikami Instytutów
KSZTAŁCENIE SŁUCHU
Dla wszystkich kandydatów przygotowaliśmy harmonogram lekcji, spotkań i testów, podczas których będzie można zaznajomić się z kwestią związaną z kształceniem słuchu, badaniem predyspozycji i umiejętności słuchowych.
Kszałcenie słuchu – testy, spotkania, lekcje otwarte
VII FORUM STUDENCKICH KÓŁ NAUKOWYCH
4-8 marca 2025
W ramach Dni Otwartych zapraszamy na wydarzenia artystyczne, organizowane specjalnie z myślą o kandydatach przez studentów działających w studenckich kołach naukowych Akademii Muzycznej w Łodzi.
Szczegółowy program VII Forum Studenckich Kół Naukowych