RYTMIKA
RYTMIKA
studia stacjonarne I stopnia
RYTMIKA W EDUKACJI I PROFILAKTYCE ZDROWIA
studia stacjonarne II stopnia
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej
Jeśli cechuje Cię kreatywność, grasz na instrumencie, chcesz być w ciągłym ruchu, nie boisz się improwizować i występować na scenie, lubisz kontakt z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi, to… te studia są dla Ciebie! Uczymy nowocześnie i z długimi tradycjami – specjalność rytmika w Akademii Muzycznej w Łodzi obchodziła w 2021 roku 65-lecie istnienia.
Rytmika, to specjalność interdyscyplinarna, która wspiera twórczy potencjał studentów i rozwija szczególnie cenione współcześnie kompetencje:
- umiejętność analitycznego myślenia,
- inteligencję emocjonalną,
- kreatywność,
- umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
- zarządzanie projektem,
- zarządzanie grupą.
Absolwenci specjalności rytmika są rozchwytywani na rynku pracy, rozpoczynając praktykę już w trakcie studiów! Absolwent studiów I stopnia w specjalności rytmika w łódzkiej Akademii Muzycznej otrzymuje szeroki wachlarz umiejętności uprawniających do rozwoju zawodowego w pracy:
- artystycznej (w zakresie komponowania ruchu, improwizacji ruchowej, tworzenia muzyki, projektowania programów wydarzeń artystycznych, upowszechniania muzyki),
- dydaktycznej (praca w szkołach, placówkach pozaszkolnych i instytucjach kultury).
Po ukończeniu studiów drugiego stopnia zakres kompetencji absolwenta ulega rozszerzeniu o aspekt terapeutyczny. Absolwent specjalności rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia jest przygotowywany do:
- realizacji własnych projektów artystycznych,
- pracy badawczej,
- prowadzenia zajęć w ośrodkach terapeutycznych i opiekuńczych,
- pracy dydaktycznej na wyższych poziomach kształcenia muzycznego,
- akompaniowania do zajęć ruchowych.
Kształcimy wszechstronnych artystów-pedagogów, wspierając ich twórczą pasję.
 
  KONTAKT
  
      Musimy to przygotować
        Podstawy ruchu scenicznego i choregorafii ZOBACZ FILM
    
EGZAMINY WSTĘPNE
studia I stopnia
studia II stopnia
 
    PEDAGODZY SPECJALNOŚCI
 
| PEDAGOG | PRZEDMIOT | 
| prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz | metodyka improwizacji fortepianowej | 
| dr hab. Ewa Wojtyga, prof. AM | rytmika, improwizacja fortepianowa, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, improwizacja w profilaktyce zdrowia, praca dyplomowa część praktyczna, pisemna praca dyplomowa | 
| dr Magdalena Owczarek | rytmika, improwizacja fortepianowa, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, repetytorium z rytmiki, wprowadzenie do pedagogiki XX i XXI wieku, rytmikoterapia, pisemna praca dyplomowa | 
| dr Barbara Dominiak | rytmika, improwizacja instrumentalna, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, kształcenie słuchu, metodyka kształcenia słuchu, harmonia praktyczna, solfeż, pisemna praca dyplomowa | 
| mgr Aneta Skrzypczak | improwizacja instrumentalna, improwizacja fortepianowa, praca dyplomowa część praktyczna, harmonia praktyczna, nauka akompaniamentu do tańca, metodyka rytmiki, metodyka zespołu rytmiki, ćwiczenia logorytmiczne, akompaniament – tańce narodowe | 
| mgr Justyna Sobieraj-Bednarek | improwizacja instrumentalna, formy ruchowe, improwizacja i kompozycja ruchu, harmonia praktyczna | 
| mgr Joanna Wolańska | zadania z rekwizytem, taniec współczesny, tańce narodowe, technika ruchu, podstawy ruchu scenicznego i choreografii, improwizacja instrumentalna, formy ruchowe | 
| mgr Dorota Kuźnicka | technika ruchu, improwizacja instrumentalna | 
Na specjalnościach rytmika oraz rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia zajęcia prowadzą także: 
 
| PEDAGOG | PRZEDMIOT | 
| prof. dr hab. Marta Szoka | literatura muzyczna | 
| dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM | analiza form muzycznych | 
| dr hab. Bożena Wagner, prof. AM | impostacja głosu | 
| dr hab. Ewa Kowalska-Zając, prof. AM | techniki kompozytorskie XX wieku | 
| dr hab. Dawid Ber, prof. AM | chór | 
| prof. dr hab. Artur Zagajewski | style muzyki popularnej | 
| dr Andrzej Witusik | psychologia i profilaktyka zdrowia, profilaktyka zdrowia osób starszych, psychologia ogólna i rozwojowa | 
| dr hab. Marta Śniady | współczesne techniki kompozytorskie | 
| dr Stella Kaczmarek | pedagogika małego dziecka, pedagogika ogólna, percepcja muzyki, psychologia muzyki, wprowadzenie do pracy naukowej | 
| dr Witold Jurewicz | podstawy anatomii i fizjologii człowieka | 
| dr Ewa Kaczmarek-Lewera | fortepian, czytanie nut a vista | 
| dr Ewa Kumik, prof. AM | pedagogika ogólna | 
| dr Roman Drozd | technologia informacyjna | 
| mgr Tomasz Walczak | improwizacja jazzowa, nauka akompaniamentu do tańca, harmonia praktyczna | 
| mgr Miłosz Bazelak | harmonia | 
| dr Bartłomiej Tarkowski | metodyka pracy profilaktyczno‑wychowawczej | 
| mgr Maria Hubluk-Kaszuba | emisja głosu | 
| mgr Jakub Neske | propedeutyka dyrygowania | 
| mgr Agnieszka Łuczyńska | taniec jazzowy | 
| mgr Maciej Walczak | multimedia w rytmice | 
| mgr Adam Lewandowski | analiza form muzycznych | 
| mgr Aleksandra Pawłowska | psychologia wychowawcza, pedagogika małego dziecka | 
| mgr Kamil Biadała | ochrona własności intelektualnej | 
 
 
                                                             
                                                            


