MUZYKOTERAPIA
studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia
studia niestacjonarne II stopnia
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej
Muzykoterapia to odpowiedni kierunek dla osób, które chcą połączyć wiedzę muzyczną z wiedzą psychologiczną. U nas warto studiować, ponieważ:
- studia mają charakter interdyscyplinarny – prowadzimy zajęcia w zakresie muzykoterapii, psychoterapii, psychologii, muzyki i innych przedmiotów artystycznych,
- muzykoterapia daje możliwość indywidualnej podmiotowej drogi rozwoju artystycznego i terapeutycznego, uczy kreatywności,
- studia oferują zajęcia praktyczne i warsztatowe, prowadzone przez wykładowców-praktyków,
- istotną zaletą tego kierunku jest nie tylko przygotowanie teoretyczne, ale także praktyczne nauczanie zawodu w pracy z pacjentem,
- styczność z różnymi podejściami do muzykoterapii i unikalne w skali kraju zajęcia są szansą na zdobycie umiejętności zawodowych oraz interpersonalnych, dających szerokie spojrzenie na ludzi i ich problemy,
- w czasie studiów istnieje również możliwość zdobycia profesjonalnych kwalifikacji pedagogicznych przygotowujących do zawodu nauczyciela,
- na kierunku i w Uczelni panuje przyjazna dla studenta i życzliwa atmosfera.
Absolwent kierunku muzykoterapia otrzymuje kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapeutycznych w zakresie: wspomagania rozwoju, leczenia, rehabilitacji i profilaktyki oraz do prowadzenia różnego rodzaju projektów artystycznych upowszechniających kulturę muzyczną. Po ukończeniu studiów licencjackich możliwe jest podjęcie pracy w szpitalach i poradniach, w lecznictwie psychiatrycznym i somatycznym, w świetlicach środowiskowych z dziećmi i młodzieżą, ośrodkach socjoterapii, domach pomocy społecznej, a także z osobami dorosłymi i seniorami.
KONTAKT
dr Stella KACZMAREK
EGZAMINY WSTĘPNE
studia stacjonarne I stopnia
studia niestacjonarne I stopnia
studia niestacjonarne II stopnia
PEDAGODZY KIERUNKU
| PEDAGOG | PRZEDMIOT |
| dr Stella Kaczmarek | wprowadzenie do muzykoterapii (wykład), programowanie muzyki do terapii, metodologia pracy licencjackiej, psychologia muzyki, percepcja muzyki, arteterapia |
| dr Andrzej Witusik | podstawy psychoterapii, profilaktyka i psychologia zdrowia, psychologia zdrowia osób starszych, psychologia ogólna i rozwojowa |
| dr Bartłomiej Tarkowski | wprowadzenie do muzykoterapii, etyka zawodu muzykoterapeuty, metodyka pracy z grupą, metodyka pracy profilaktyczno‑wychowawczej, psychologia wychowawcza, techniki relaksacyjne, terapia zajęciowa |
Na kierunku Muzykoterapia zajęcia prowadzą także:
| PEDAGOG | PRZEDMIOT |
| dr Witold Jurewicz | podstawy anatomii i fizjologii człowieka, wprowadzenie do rehabilitacji |
| dr Magdalena Owczarek | wprowadzenie do pedagogiki muzycznej XX i XXI wieku, rytmikoterapia, podstawy improwizacji ruchowej i głosowej |
| dr Barbara Dominiak | kształcenie słuchu z elementami zasad muzyki |
| dr Piotr Winczewski | pedagogika zabawy |
| dr hab. Juliusz Grzybowski | filozofia |
| dr Roman Drozd | technologia informacyjna |
| mgr Aleksandra Orczykowska | analiza form muzycznych, historia muzyki z literaturą muzyczną |
| mgr Patryk Jadczak | historia sztuki |
| mgr Aleksandra Malik | techniki muzykoterapii z ćwiczeniami |
| mgr Ewa Rybarczyk | techniki muzykoterapii z ćwiczeniami, ćwiczenia logorytmiczne |
| mgr Aneta Skrzypczak | rytmika, ćwiczenia logorytmiczne, praca z piosenką, podstawy improwizacji instrumentalnej i akompaniamentu |
| mgr Magdalena Szymańska | emisja głosu |
| mgr Justyna Sobieraj-Bednarek | kształcenie słuchu z elementami zasad muzyki |
| mgr Monika Pacyna | podstawy improwizacji głosowej i ruchowej |
| mgr Agata Kawełczyk-Starosta | animacja społeczno-kulturowa |
| mgr Maria Hubluk-Kaszuba | propedeutyka dyrygowania |
| mgr Jakub Neske | instrumentarium Orffa |
| mgr Marlena Bełdzikowska | taniec w terapii |
| mgr Aleksandra Pawłowska | pedagogika ogólna, pedagogika małego dziecka, psychologia wychowawcza |
