EDUKACJA ARTYSTYCZNA
EDUKACJA ARTYSTYCZNA W ZAKRESIE SZTUKI MUZYCZNEJ
studia stacjonarne I stopnia
EDUKACJA I ANIMACJA MUZYCZNA
studia stacjonarne II stopnia
Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej
Studia na kierunku Edukacja Artystyczna to zarówno działalność indywidualna jak i zbiorowa, kształcenie teoretyczne, albo przede wszystkim praktyczne.
Jeśli masz pasję i lubisz praktyczne działania zespołowe to studiując na kierunku Edukacja Artystyczna będziesz mieć szansę rozwijać je biorąc udział w projektach i przedsięwzięciach koncertowych w ramach wydziałowych zespołów wokalnych i instrumentalnych, chóru akademickiego, koncertów chóralnych, oratoryjnych i przedstawień operowych, warsztatów dyrygenckich, seminariów chóralnych, konferencji pedagogicznych i dyrygenckich.
Studiując na kierunku Edukacja Artystyczna zdobędziesz umiejętności z różnych dyscyplin i obszarów, a będą to:
- dyrygowanie zespołami muzycznymi (chóry i orkiestry),
- umiejętności wokalne w zakresie indywidualnej i zbiorowej emisji głosu,
- umiejętności instrumentalne oraz improwizatorskie,
- wiedza ogólnomuzyczna w zakresie umiejętności słuchowych, a także teoretycznych (harmonia, literatura muzyczna, analiza dzieła muzycznego),
- wiedza pedagogiczna i psychologiczna ze szczególnym naciskiem na ich muzyczne oblicza.
Studia na kierunku Edukacja Artystyczna dają możliwość zdobycia wiedzy, umiejętności oraz praktyki w zakresie:
- prowadzenia zespołów muzycznych – wokalnych i instrumentalnych – przygotowując do pracy z amatorskimi i zawodowymi chórami i orkiestrami, dając kwalifikacje do prowadzenia zespołów w szkołach ogólnokształcących, szkoła muzycznych I i II st., Towarzystwach i Stowarzyszeniach Śpiewaczych, Domach Kultury i innych ośrodkach artystycznych,
- pracy dydaktycznej w przedszkolach i szkołach ogólnokształcących podstawowych oraz ponadpodstawowych, w zakresie przedmiotów – muzyka i wiedza o kulturze,
- działalności organizacyjnej i popularyzatorskiej kultury, przy organizacji festiwali, konkursów i projektów artystycznych w rozmaitych instytucjach kultury.
Absolwenci kierunku Edukacja Artystyczna są wszechstronnie wykształconymi nauczycielami akademickimi wyższych uczelni muzycznych, szefami zespołów chóralnych i instrumentalnych w wielu instytucjach kultury, pracownikami działów programowych filharmonii i teatrów, nauczycielami szkół ogólnokształcących, szkół muzycznych i domów kultury, animatorami i edukatorami kultury i sztuki.
Absolwenci w ramach studiów na kierunku Edukacja Artystyczna zdobywają pełne kwalifikacje pedagogiczne.
Studenci mogą rozwijać również swoje zainteresowania w ramach działalności kół naukowych, m.in. Koła naukowego młodych pedagogów.
KONTAKT
dr hab. Dawid Ber, prof. AM
Koncert dypIomowy
Egzamin z dyrygowania zespołami wokalnymi i instrumentalnymi ZOBACZ FILM
EGZAMINY WSTĘPNE
studia I stopnia
studia II stopnia
PEDAGODZY KIERUNKU
| PEDAGOG | PRZEDMIOT |
| dr hab. Dawid Ber, prof. AM | dyrygowanie, literatura chóralna, chór uczelniany, chór kameralny, specjalistyczna literatura oratoryjno‑kantatowa, warsztaty dyrygenckie, praca dyplomowa |
| prof. dr hab. Barbara Sobolczyk | dyrygowanie, metodyka prowadzenia zespołów instrumentalnych, zespół instrumentalny ODEON, metodyka prowadzenia zespołów kameralnych, praca dyplomowa, warsztaty dyrygenckie |
| dr Ewa Kumik, prof. AM | pedagogika ogólna, podstawy dydaktyki ogólnej, etyka zawodu nauczyciela muzyki, pedagogika muzyczna, dydaktyka muzyczna, pedeutologia, praca dyplomowa |
| dr hab. Kinga Litowska, prof. AM | dyrygowanie, metodyka prowadzenia zespołów wokalnych, zespół wokalny, warsztaty dyrygenckie, praca dyplomowa |
| dr hab. Tomasz Szczepanik | harmonia, instrumentacja, instrumentoznawstwo |
| dr Maria Hubluk-Kaszuba | czytanie partytur, metodyka prowadzenia zespołów wokalnych, propedeutyka dyrygowania, warsztaty dyrygenckie, chór uczelniany |
| mgr Katarzyna Kłys | metodyka edukacji muzycznej, metodyka przedmiotów muzycznych w szkołach podstawowych |
| mgr Jakub Neske | instrumenty szkolne, zespół instrumentalny Orff |
Na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej zajęcia prowadzą także:
| PEDAGOG | PRZEDMIOT |
| prof. dr hab. Marcin Wolniewski | dyrygowanie, orkiestra, literatura orkiestrowa |
| dr hab. Aneta Rogalska-Marasińska | animacja społeczno‑kulturalna, animacja i organizacja projektów edukacyjno‑artystycznych, edukacja międzykulturowa |
| dr Magdalena Grajter | kształcenie słuchu |
| dr Stella Kaczmarek | pedagogika małego dziecka, pedagogika ogólna, psychologia muzyki, percepcja muzyki, metodologia pracy naukowej, praca dyplomowa |
| dr Roman Drozd | czytanie partytur, technologia informacyjna, audiobooki, praca dyplomowa |
| dr Elżbieta Tomala-Nocuń | dyrygowanie, czytanie partytur, zespół instrumentalny Orffa |
| dr Rafał Gzella | fortepian, nauka akompaniamentu, akompaniament – emisja głosu |
| dr Agnieszka Kościelak-Nadolska | fortepian, akompaniament – dyrygowanie |
| dr Kamil Klimek | akompaniament – dyrygowanie |
| dr Barbara Dominiak | kształcenie słuchu, solfeż dla chórmistrzów |
| mgr Aneta Skrzypczak | improwizacja fortepianowa, rytmika, propedeutyka improwizacji fortepianowej |
| mgr Justyna Sobieraj-Bednarek | propedeutyka improwizacji fortepianowej, improwizacja fortepianowa |
| mgr Beata Wiśniewska-Piętka | fortepian, nauka akompaniamentu, akompaniament – dyrygowanie |
| mgr Marek Czmochowski | fortepian, nauka akompaniamentu, akompaniament – dyrygowanie |
| mgr Mariola Sosnowska-Krauze | fortepian, nauka akompaniamentu, akompaniament – dyrygowanie |
| mgr Michał Kocimski | czytanie partytur, analiza partytury, zespoły wokalne, sceny operowe, warsztaty dyrygenckie |
| mgr Rafał Maciejewski | emisja głosu, zbiorowa emisja głosu |
