6-8 grudnia 2024
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
   
 
  HARMONOGRAM
 
  6 grudnia 2024 | PIĄTEK
- 10:30
 Otwarcie Konferencji
 Słowo Dyrektora Szkoły Doktorskiej – dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
- 11:00-13:00
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej, ul. Gdańska 32- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
 Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
 Promotor: dr hab. Agnieszka Draus, prof. AMKP
 Karnawał postaci w opéra-bouffe. O Cyckach Tyrezjasza Francisa Poulenca i Bezdomnej jaskółce Szymona Laksa
- Karolina Wahl, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski
 Koncepcja formy etiudy w twórczości fortepianowej Marii Szymanowskiej oraz Fryderyka Chopina – podobieństwa i różnice
- Szymon Nehring, Szkoła Doktorska, V rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
 Promotor: Prof. dr hab. Katarzyna Popowa-Zydroń
 Herman Nehring, Józef Hofmann, Ignacy Friedman - polscy pianiści-wirtuozi. Powiązania, konteksty, inspiracje
- Mikołaj Durka, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab Monika Karwaszewska
 O wpływie materiału na brzmienie instrumentów dętych
 
- Anna Rusin, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność teoria muzyki
- 13:00-14:30
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność kompozycja
 Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
 Promotor: ad. dr hab. Aldona Nawrocka-Woźniak
 Immersja jako strategia kompozytorska w twórczości multimedialnej i elektroakustycznej
- Szymon Wieczorkiewicz, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa - gitara basowa
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. dr hab Wojciech Kazimierz Olszewski
 Synteza apokrewnych wskazań metodycznych jako podstawa rozwoju nowatorskich technik wykonawczych na gitarze basowej bezprogowej w muzyce jazzowej XX i XXI wieku
- Tomasz Herisz, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – perkusja
 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
 Promotor: prof. dr hab. Grzegorz Jurczyk
 Taśma, a live electronics – gdzie leży granica? Na przykładzie utworu Kierana Brunta pt. Cold Tingle of Infinity
 
- Oktawia Pączkowska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność kompozycja
- 14:30-15:30
 przerwa obiadowa
- 15:30-18:00
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność kompozycja
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab. Krzysztof Olczak
 Dlaczego mikrotonowość
- Anna Dańda, Szkoła Doktorska, IV rok, specjalność rytmika
 Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
 Promotor: dr hab. Małgorzata Janicka-Słysz, prof. AMKP
 Promotor pomocniczy: dr Julia Kosk-Wojciechowska
 III Symfonia Janusza Orlika jako przykład solowej ruchowej interpretacji utworu muzycznego
- Karolina Kapela, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność budowa instrumentów muzycznych
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
 Klawikord wiązany Johanna Christopha Maijwaldta (Pobiedna 1728 r., nr inw. MNP I 47)
- Mateusz Pieróg, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność teoria muzyki
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. AMP dr hab. Monika Kędziora
 Znaczenie mediów w życiu i twórczości Tadeusza Szeligowskiego
 
- Hubert Żmudzki, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność kompozycja
- 19:00
    KONCERT ISala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU 
 
  7 grudnia 2024 | SOBOTA
- 9:00-12:00
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa – fortepian
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab. Leszek Kułakowski
 Otwarta improwizacja jako sposób na kreowanie wyrazu artystycznego
- Mikołaj Sarad, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność instrumentalistyka – saksofon
 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
 Promotor: dr. hab. Włodzimierz Spodymek, prof. AMFN
 Nowe ujęcie etiudy saksofonowej w twórczości Christiana Lauby
- Justyna Wróblewska, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – klawesyn
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. dr hab. Maria Banaszkiewicz-Bryła
 Klawesynowe transkrypcje Thomasa Billingtona – w poszukiwaniu orkiestrowego brzmienia w fakturze klawiszowej
- Stanisław Stanicki, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – wiolonczela historyczna
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: prof. AMP dr hab. Jarosław Thiel
 Tempo rubato. Sekrety zapisu tekstu muzycznego
- Julia Malik, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
 Analiza zagadnień wykonawczych na przykładzie cyklu pieśni op.13 Karola Szymanowskiego do poezji ekspresjonistycznych poetów niemieckich w zestawieniu z wybranymi pieśniami Wagnera (Der Engel/Wesendonck Lieder WWV91), Regera (Maria Wiegenlied op. 76 nr 2) i Straussa (Die Nacht op.10 nr 3)
- Jakub Borowczyk, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab. Piotr Kusiewicz
 Problematyka adaptacji pieśni na głos kontratenorowy, na przykładzie wybranych utworów Michaela Nymana i Philipa Glassa
- Łukasz Kurzawski, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność reżyseria dźwięku
 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
 Promotor: prof. dr hab. Barbara Okoń-Makowska
 Optymalizacja sposobu realizacji nagrań muzycznych i technik mikrofonowych pod kątem rozszerzenia stereofonii do systemów 3D.
 
- Dominik Kisiel, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność jazz i muzyka estradowa – fortepian
- 12:30
    KONCERT IISala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU 
- 14:00-15:00
 przerwa obiadowa
- 16:00-19:00
 Zebranie Dyrektorów Szkół Doktorskich
 Sala Konferencyjna, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4- dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
 Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
- dr hab. Elżbieta Szczurko, prof. AM
 Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy
- prof. dr hab. Aleksandra Grucza-Rogalska
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
- prof. dr hab. Marek Stefański
 Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
- prof. dr hab. Warcisław Kunc
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
- dr hab. Jarosław Wróblewski, prof. UMFC
 Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
- dr hab. Tomasz Kienik, prof. AMKL
 Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu
 z udziałem - JM Rektor prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz
 Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
 oraz gośćmi specjalnymi - prof. dr hab. Grzegorz Biegas
 Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, członek KEN przy MNiSW
- prof. dr hab. Urszula Kryger
 Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, członek RDN
- dr Artur Żuchowski
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, członek RMN przy MNiSW
 
- dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
- 19:00
    KONCERT IIISala Balowa, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32PROGRAM KONCERTU 
 
  8 grudnia 2024 | NIEDZIELA
- 10:00-11:45
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – organy
 Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
 Promotor: prof. dr hab. Dariusz Bąkowski-Kois
 Dodekatonia w twórczości Hermanna Schroedera
- Maciej Kończak, Szkoła Doktorska, II rok, specjalność instrumentalistyka – lutnia
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: dr hab. Henryk Kasperczak
 Strój instrumentów szarpanych z rodziny lutni oparty o cechy wspólne dla Accords nouveaux wariantu piątego i Nouvel accord ordinaire
- Jan Staruch, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – skrzypce
 Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
 Promotor: dr hab. Karol Kisiel, prof. UWM
 Wpływ ćwiczeń fizycznych na swobodę ruchową w grze na instrumencie oraz redukcję napięć związanych z intensywną eksploatacją mięśni
 
- Jakub Kapała, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – organy
- 11:45
 przerwa – bufet kawowy
- 12:00-15:00
 Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
 Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu
 Promotor: dr hab. Małgorzata Sajna-Mataczyńska
 Wpływ ćwiczeń plyometrycznych na wybrane aspekty gry na fortepianie
- Maria Kożewnikow, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
 Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
 Promotor: prof. dr hab. Robert Cieśla
 O kształceniu wokalisty-aktora według K.S. Stanisławskiego
- Paweł Popko, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – kameralistyka fortepianowa
 Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie
 Promotor: dr hab. Robert Morawski, prof. UMFC
 Problematyka artystycznej interpretacji muzyki współczesnej na przykładzie wybranych dzieł kameralnych na fortepian, klarnet i wiolonczelę Pawła Mykietyna, Marcela Chyrzyńskiego, Pawła Szymańskiego
- Julian Paprocki, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność instrumentalistyka – klarnet
 Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
 Promotor: dr hab. Mariusz Barszcz
 Relacja i zależność. Muzyka multimedialna w dobie cyfrowego panoptykonu
- Tomasz Raff, Szkoła Doktorska, III rok, specjalność wokalistyka – śpiew solowy
 Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku
 Promotor: prof. dr hab. Ewa Marciniec
 Z liryki Afanasija Feta op. 134 – ostatni cykl pieśni Mieczysława Weinberga. Perspektywa wykonawcza, konteksty, okoliczności powstania, wykonywania i nagrania cyklu
 
- Filip Grześkowiak, Szkoła Doktorska, I rok, specjalność instrumentalistyka – fortepian
- 15:00
 przerwa obiadowa
- 17:00
    KONCERT IVSala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, budynek ROKEiDM, al. 1 Maja 4PROGRAM KONCERTU 
 
  Serdecznie zapraszamy do udziału w kolejnej, XIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Doktorantów Uczelni Muzycznych, która odbędzie się w dniach 6‑8 grudnia 2024 roku w siedzibie łódzkiej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy biorący aktywny udział w konferencji będą mogli zaprezentować swoje badania i dokonania zarówno w formie referatu, jak i występu artystycznego na jednym z czterech, zaplanowanych koncertów.
Na zgłoszenia online czekamy do 31 października 2024 roku.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
 
  Zakwaterowanie, utrzymanie oraz koszty przejazdu pokrywają uczestnicy OKDUM.
Zadanie współfinansowane z budżetu Samorządu Województwa Łódzkiego
   
 
  PATRONAT HONOROWY
   
 
  PATRONAT MEDIALNY
 
   
   
 
 
                                                             
                                                            


 





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 



 
 
 
