Image
Image

RYTMIKA

RYTMIKA

studia stacjonarne I stopnia

RYTMIKA W EDUKACJI I PROFILAKTYCE ZDROWIA

studia stacjonarne II stopnia

Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej

 

Jeśli cechuje Cię kreatywność, grasz na instrumencie, chcesz być w ciągłym ruchu, nie boisz się improwizować i występować na scenie, lubisz kontakt z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi, to… te studia są dla Ciebie! Uczymy nowocześnie i z długimi tradycjami – specjalność rytmika w Akademii Muzycznej w Łodzi obchodziła w 2021 roku 65-lecie istnienia.

Rytmika, to specjalność interdyscyplinarna, która wspiera twórczy potencjał studentów i rozwija szczególnie cenione współcześnie kompetencje:

  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • inteligencję emocjonalną,
  • kreatywność,
  • umiejętności komunikacyjne i interpersonalne,
  • zarządzanie projektem,
  • zarządzanie grupą.

Absolwenci specjalności rytmika są rozchwytywani na rynku pracy, rozpoczynając praktykę już w trakcie studiów! Absolwent studiów I stopnia w specjalności rytmika w łódzkiej Akademii Muzycznej otrzymuje szeroki wachlarz umiejętności uprawniających do rozwoju zawodowego w pracy:

  • artystycznej (w zakresie komponowania ruchu, improwizacji ruchowej, tworzenia muzyki, projektowania programów wydarzeń artystycznych, upowszechniania muzyki),
  • dydaktycznej (praca w szkołach, placówkach pozaszkolnych i instytucjach kultury).

Po ukończeniu studiów drugiego stopnia zakres kompetencji absolwenta ulega rozszerzeniu o aspekt terapeutyczny. Absolwent specjalności rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia jest przygotowywany do:

  • realizacji własnych projektów artystycznych,
  • pracy badawczej,
  • prowadzenia zajęć w ośrodkach terapeutycznych i opiekuńczych,
  • pracy dydaktycznej na wyższych poziomach kształcenia muzycznego,
  • akompaniowania do zajęć ruchowych.

Kształcimy wszechstronnych artystów-pedagogów, wspierając ich twórczą pasję.

 
KONTAKT

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Musimy to przygotować
Podstawy ruchu scenicznego i choregorafii ZOBACZ FILM

 

EGZAMINY WSTĘPNE

studia I stopnia

studia II stopnia

 

 
PEDAGODZY SPECJALNOŚCI
 
PEDAGOG PRZEDMIOT
prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz metodyka improwizacji fortepianowej
dr hab. Ewa Wojtyga, prof. AM rytmika, improwizacja fortepianowa, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, improwizacja w profilaktyce zdrowia, praca dyplomowa część praktyczna, pisemna praca dyplomowa
dr Magdalena Owczarek rytmika, improwizacja fortepianowa, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, repetytorium z rytmiki, wprowadzenie do pedagogiki XX i XXI wieku, rytmikoterapia, pisemna praca dyplomowa
dr Barbara Dominiak rytmika, improwizacja instrumentalna, zespół rytmiki, projekty zespołu rytmiki, kształcenie słuchu, metodyka kształcenia słuchu, harmonia praktyczna, solfeż, pisemna praca dyplomowa
mgr Aneta Skrzypczak improwizacja instrumentalna, improwizacja fortepianowa, praca dyplomowa część praktyczna, harmonia praktyczna, nauka akompaniamentu do tańca, metodyka rytmiki, metodyka zespołu rytmiki, ćwiczenia logorytmiczne, akompaniament – tańce narodowe
mgr Justyna Sobieraj-Bednarek improwizacja instrumentalna, formy ruchowe, improwizacja i kompozycja ruchu, harmonia praktyczna
mgr Joanna Wolańska zadania z rekwizytem, taniec współczesny, tańce narodowe, technika ruchu, podstawy ruchu scenicznego i choreografii, improwizacja instrumentalna, formy ruchowe
mgr Dorota Kuźnicka technika ruchu, improwizacja instrumentalna

 

Na specjalnościach rytmika oraz rytmika w edukacji i profilaktyce zdrowia zajęcia prowadzą także:
 
PEDAGOG PRZEDMIOT
prof. dr hab. Marta Szoka literatura muzyczna
dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM analiza form muzycznych
dr hab. Bożena Wagner, prof. AM impostacja głosu
dr hab. Ewa Kowalska-Zając, prof. AM techniki kompozytorskie XX wieku
dr hab. Dawid Ber, prof. AM chór
dr hab. Artur Zagajewski, prof. AM style muzyki popularnej
dr Andrzej Witusik psychologia i profilaktyka zdrowia, profilaktyka zdrowia osób starszych, psychologia ogólna i rozwojowa
dr Marta Śniady współczesne techniki kompozytorskie
dr Stella Kaczmarek pedagogika małego dziecka, pedagogika ogólna, percepcja muzyki, psychologia muzyki, wprowadzenie do pracy naukowej
dr Witold Jurewicz podstawy anatomii i fizjologii człowieka
dr Ewa Kaczmarek-Lewera fortepian, czytanie nut a vista
dr Ewa Kumik, prof. AM pedagogika ogólna
dr Roman Drozd technologia informacyjna
mgr Tomasz Walczak improwizacja jazzowa, nauka akompaniamentu do tańca, harmonia praktyczna
mgr Miłosz Bazelak harmonia
dr Bartłomiej Tarkowski metodyka pracy profilaktyczno‑wychowawczej
mgr Maria Hubluk-Kaszuba emisja głosu
mgr Jakub Neske propedeutyka dyrygowania
mgr Agnieszka Łuczyńska taniec jazzowy
mgr Maciej Walczak multimedia w rytmice
mgr Adam Lewandowski analiza form muzycznych
mgr Aleksandra Pawłowska psychologia wychowawcza, pedagogika małego dziecka
mgr Kamil Biadała ochrona własności intelektualnej