Image
Image

MUZYKOTERAPIA

studia stacjonarne i niestacjonarne I stopnia
studia niestacjonarne II stopnia

Wydział Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej
Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej

 

Muzykoterapia to odpowiedni kierunek dla osób, które chcą połączyć wiedzę muzyczną z wiedzą psychologiczną. U nas warto studiować, ponieważ:

  • studia mają charakter interdyscyplinarny – prowadzimy zajęcia w zakresie muzykoterapii, psychoterapii, psychologii, muzyki i innych przedmiotów artystycznych,
  • muzykoterapia daje możliwość indywidualnej podmiotowej drogi rozwoju artystycznego i terapeutycznego, uczy kreatywności,
  • studia oferują zajęcia praktyczne i warsztatowe, prowadzone przez wykładowców-praktyków,
  • istotną zaletą tego kierunku jest nie tylko przygotowanie teoretyczne, ale także praktyczne nauczanie zawodu w pracy z pacjentem,
  • styczność z różnymi podejściami do muzykoterapii i unikalne w skali kraju zajęcia są szansą na zdobycie umiejętności zawodowych oraz interpersonalnych, dających szerokie spojrzenie na ludzi i ich problemy,
  • w czasie studiów istnieje również możliwość zdobycia profesjonalnych kwalifikacji pedagogicznych przygotowujących do zawodu nauczyciela,
  • na kierunku i w Uczelni panuje przyjazna dla studenta i życzliwa atmosfera.

Absolwent kierunku muzykoterapia otrzymuje kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapeutycznych w zakresie: wspomagania rozwoju, leczenia, rehabilitacji i profilaktyki oraz do prowadzenia różnego rodzaju projektów artystycznych upowszechniających kulturę muzyczną. Po ukończeniu studiów licencjackich możliwe jest podjęcie pracy w szpitalach i poradniach, w lecznictwie psychiatrycznym i somatycznym, w świetlicach środowiskowych z dziećmi i młodzieżą, ośrodkach socjoterapii, domach pomocy społecznej, a także z osobami dorosłymi i seniorami.

 
KONTAKT

dr Stella KACZMAREK
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

EGZAMINY WSTĘPNE

studia stacjonarne I stopnia

studia niestacjonarne I stopnia

studia niestacjonarne II stopnia

 

 
PEDAGODZY KIERUNKU
 
PEDAGOG PRZEDMIOT
dr Stella Kaczmarek wprowadzenie do muzykoterapii (wykład), programowanie muzyki do terapii, metodologia pracy licencjackiej, psychologia muzyki, percepcja muzyki, arteterapia
dr Andrzej Witusik podstawy psychoterapii, profilaktyka i psychologia zdrowia, psychologia zdrowia osób starszych, psychologia ogólna i rozwojowa
dr Bartłomiej Tarkowski wprowadzenie do muzykoterapii, etyka zawodu muzykoterapeuty, metodyka pracy z grupą, metodyka pracy profilaktyczno‑wychowawczej, psychologia wychowawcza, techniki relaksacyjne, terapia zajęciowa

 

Na kierunku Muzykoterapia zajęcia prowadzą także:
 
PEDAGOG PRZEDMIOT
dr Witold Jurewicz podstawy anatomii i fizjologii człowieka, wprowadzenie do rehabilitacji
dr Magdalena Owczarek wprowadzenie do pedagogiki muzycznej XX i XXI wieku, rytmikoterapia, podstawy improwizacji ruchowej i głosowej
dr Barbara Dominiak kształcenie słuchu z elementami zasad muzyki
dr Piotr Winczewski pedagogika zabawy
dr Juliusz Grzybowski filozofia
dr Roman Drozd technologia informacyjna
mgr Aleksandra Orczykowska analiza form muzycznych, historia muzyki z literaturą muzyczną
mgr Patryk Jadczak historia sztuki
mgr Aleksandra Malik techniki muzykoterapii z ćwiczeniami
mgr Ewa Rybarczyk techniki muzykoterapii z ćwiczeniami, ćwiczenia logorytmiczne
mgr Aneta Skrzypczak rytmika, ćwiczenia logorytmiczne, praca z piosenką, podstawy improwizacji instrumentalnej i akompaniamentu
mgr Magdalena Szymańska emisja głosu
mgr Justyna Sobieraj-Bednarek kształcenie słuchu z elementami zasad muzyki
mgr Monika Pacyna podstawy improwizacji głosowej i ruchowej
mgr Agata Kawełczyk-Starosta animacja społeczno-kulturowa
mgr Maria Hubluk-Kaszuba propedeutyka dyrygowania
mgr Jakub Neske instrumentarium Orffa
mgr Marlena Bełdzikowska taniec w terapii
mgr Aleksandra Pawłowska pedagogika ogólna, pedagogika małego dziecka, psychologia wychowawcza