fot. Izabella Kwiatkowska
Sopran. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi – rocznik 1987. Finalistka I Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Była solistką Teatru Muzycznego w Łodzi oraz Opery i Operetki w Szczecinie. Koncertowała na terenie całego kraju, współpracując z wieloma instytucjami muzycznymi. Przez 15 lat prowadziła własną działalność impresaryjną – Impresariat Artystyczny Wag-Art, organizując audycje muzyczne dla dzieci i młodzieży oraz koncerty dla dorosłej publiczności. W latach 2005-2022 jako nauczyciel dyplomowany prowadziła klasę śpiewu solowego w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Karola Kurpińskiego w Kutnie. Obecnie pracuje w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Sztuk Scenicznych.
Zasiadała w jury ogólnopolskich konkursów wokalnych, m. in: w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. M. Stankowej w Olsztynie (2007), w Makroregionalnych Przesłuchaniach Uczniów Klas Śpiewu Solowego Szkół Muzycznych II Stopnia w Olsztynie (2010), w I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Wykonawstwa Pieśni Artystycznej w Kutnie (2010). W 2005 roku uzyskała stopień doktora sztuki muzycznej, a w 2013 – stopień doktora habilitowanego.
Jest autorką książki i płyty CD, która powstała w ramach przewodu habilitacyjnego: „Witold Lutosławski, Pieśni dla dzieci na głos i fortepian. Interakcje miedzy słowem a muzyką, jako równoważnymi elementami wykonawstwa piosenek dla dzieci na przykładzie wybranych kompozycji.” W 2020 r. kontynuując prace nad muzyką Witolda Lutosławskiego nagrała wraz z pianistkami: Krystyną Hussar-Moczulską i Dorotą Brolik-Bekrycht kolejną płytę: „Zaśpiewajmy Mu piosneczkę…” Kolędy polskie na głos i fortepian w opracowaniu Witolda Lutosławskiego”. Publikuje także swoje prace teoretyczne w wydawnictwach akademickich oraz bierze udział w licznych konferencjach i sesjach naukowych oraz artystycznych. Jest promotorem oraz recenzentką prac dyplomowych licencjackich i magisterskich oraz recenzentką w przewodach doktorskich i habilitacyjnych. Jako pedagog ma na swym koncie wiele sukcesów w postaci znaczących nagród uczniów i studentów na ogólnopolskich, a także na międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.: Emilia Zielińska – I miejsce, Aleksandra Krupińska – II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach (2008), Emilia Zielińska – I nagroda w IV Ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. M. Stankowej w Olsztynie (2009), Alicja Zientalska – I nagroda, Marta Stachyra – II nagroda w I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym Wykonawstwa Pieśni Artystycznej w Kutnie (2010), Marta Stachyra – III nagroda w I Internationaler Giulio-Perotti Gesangswettbewerb in Uekermunde w Niemczech (2011), II nagroda w III Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Prof. H. Słonickiej w Suwałkach (2012), Nagroda specjalna za najlepsze wykonanie pieśni polskiej w II Internationaler Giulio-Perotti Gesangswettbewerb in Uekermunde w Niemczech (2012), I miejsce w VI Ogólnopolskim Festiwalu Wokalnym im. M. Stankowej w Olsztynie (2013), III wyróżnienie i Nagroda specjalna EFPSW w XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Złote Głosy (2016), Karolina Kijak – I nagroda na Bytów Musical Festival (2021), I miejsce w V edycji Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Krakowie „The Golden Voice” (2021), I nagroda w International Youth Music Competitions w Atlancie w USA (2021).
Za swą pracę artystyczną i dydaktyczną otrzymała wiele nagród i wyróżnień, m. in. honorową odznakę „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Złoty Medal za Długoletnią Służbę.
Absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Wrocławskiego (praca magisterska z zakresu filmoznawstwa – monografia twórczości Billa Forsytha).
W latach 2011-2011 kierował Impresariatem Opery Wrocławskiej, dla której zorganizował m. in. ponad 50 tournées z gościnnymi występami w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Luksemburgu, Francji, Austrii, Szwajcarii, Estonii, na Cyprze, Tajwanie i w Stanach Zjednoczonych.
Od 2011 roku kierownik Działu Impresariatu, Organizacji Pracy Artystycznej i Obsad w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Odpowiada za planowanie, organizację pracy artystycznej, obsady, koprodukcje (m. in. z The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, La Monnaie w Brukseli, Welsh National Opera w Cardiff, Royal Opera House w Londynie, Royal Swedish Opera w Sztokholmie, Royal Danish Opera w Kopenhadze, Gran Teatro del Liceu w Barcelonie, Teatro Real w Madrycie, National Centre for the Performing Arts w Pekinie, Theater an der Wien, New National Theatre w Tokio, festiwale w Baden-Baden, Aix-en-Provence oraz Salzburger Festspiele).
Koordynował i produkował liczne trasy koncertowe Opery Narodowej, w tym m. in. wyjazdy do Muscat Opera w Omanie oraz Opery w Dubaju.
Współzałożyciel, producent i manager Ukrainian Freedom Orchestra, zespołu powołanego do życia przy współpracy Opery Narodowej i nowojorskiej The Metropolitan Opera, orkiestry, która w dotychczasowych edycjach (2022 i 2023) koncertowała w takich salach koncertowych oraz festiwalach, jak BBC Proms, Chorégies d’Orange Festival, Edinburgh Festival, Aldeburgh Festival, Luzern Festival, Isar Philharmonic w Monachium, Elbphilharmonie w Hamburgu, Konzerhaus w Berlinie, Concertgebouw w Amsterdamie, Barbican Center w Londynie, Lincoln Centre w Nowym Jorku, Kennedy Center w Waszyngtonie.
Współtwórca i Dyrektor Impresariatu Bałtyckiego Festiwalu Operowego w Sopocie, powołanego do życia z inicjatywy Tomasza Koniecznego.
Wielki fan jazzu. Przetłumaczył na język język polski biografię amerykańskiego basisty „Jaco: Niezwykłe i tragiczne życie Jaco Pastoriusa” autorstwa Billa Milkowskiego.
Od 2018 roku wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Twórczości, Interpretacji, Edukacji i Produkcji Muzycznej (Instytut Mediów i Produkcji Muzycznej).