Trzecia Ogólnopolska Sesja Naukowo-Artystyczna Gitarystyki Polskiej

Wykłady i referaty (Łódź 14-16 grudnia 2000 r.)
 
Łódź 2001
objętość: 124 strony
cena: 10 zł
ZAWARTOŚĆ
- Wstęp
 - Sławomir Wiśniewski – Łódzkie początki gitarystyki polskiej
 - Andrzej Wendland – Segovia XIX wieku – rzecz o Marku Konradzie Sokołowskim
 - Franciszek Wieczorek – Transkrypcja gitarowa 36 tańców z tabulatury organowej Jana z Lublina (ok. 1540)
 - Emilia Majewska – Mario Castelnuovo-Tedesco – Appunti Preludi e Studi per chitarra op. 210 cz. 1-2-3-4 – wartości dydaktyczne utworów
 - Krzysztof Komarnicki – Gran Sonata Eroica op. 150 Mauro Giulianiego jako „poemat symfoniczny”
 - Marcin Zalewski – Gitara klasyczna w Warszawie, spojrzenie z perspektywy ćwierćwiecza
 - Zbigniew Dubiella – Dyskografia polskiej gitarystyki – część II
 - Małgorzata Dowlasz – Kształcenie słuchu gitarzystów – specyfika i wynikające problemy
 - Wojciech Mandzyn – Dydaktyczne aspekty nauczania gry na gitarze klasycznej
 - Zbigniew Dubiella – Muzyka gitarowa Argentyny i innych krajów Ameryki Łacińskiej od etnicznej do współczesnej
 
FRAGMENT WSTĘPU
[...] Część naukowa sesji to bardzo ważny jej element. Żałować należy, że ze względów organizacyjnych nie było można zaprezentować wszystkich zgłoszonych do przedstawienia wykładów. Dlatego organizatorzy postanowili niektóre przygotowane a nie wygłoszone tematy zamieścić w niniejszym zeszycie.
                                                            
                                                            