Image
Image

NOWE PRYZMATY. 40-lecie Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej w Łodzi

NOWE PRYZMATY. 40-lecie Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej w Łodzi

Pracownicy, współpracownicy, studenci i goście Katedry Instrumentów Dętych
 
Ars Sonora | ARSO-CD-220
Łódź, 2022
 
materiał promocyjny

Nagrania zrealizowano w Sali Balowej Pałacu Akademii Muzycznej w Łodzi, w czasie koncertów Międzynarodowego Kongresu Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY w ramach obchodów 40-lecia Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

Zadanie „Międzynarodowy Kongres Instrumentów Dętych NOWE PRYZMATY” jest realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.

Wydawca – Fundacja „Muzyka do Potęgi”

 
Z książeczki płytowej:

Kompozycje powstałe w naszym stuleciu stały się przedmiotem uwagi członków Katedry Instrumentów Dętych Akademii Muzycznej im Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, czego dowodem jest prezentacja podczas Kongresu sześciu prawykonań, w tym pięciu interpretacji artystów-pedagogów z tejże Katedry. Idee wyrażone poprzez te utwory oraz zauważalne w nich koncepcje formalne determinują wiele zagadnień badawczych, wynikających z wcześniejszej analizy przedstawionego materiału twórczego. Charakter tych dzieł inspiruje artystów do indywidualnych odkryć i kreowania nowych, własnych interpretacji z wykorzystaniem możliwości technicznych, estetyki brzmieniowej i ekspresji swojej osobowości. Ważnym elementem rejestracji prezentowanych dzieł był kontakt muzyków z publicznością, która uległa swoistej hipnozie, urzeczona pięknem muzyki połączona z artystami wspólną emocją. Wierzę, że zaproponowany nowy materiał muzyczny pomoże Państwu lepiej zrozumieć złożoność problematyki wykonawczej instrumentów dętych, pozwoli głębiej doświadczyć muzyki w wielu jej wymiarach, a także otworzyć się na nowe doświadczenia, które oferuje sztuka i kultura.

dr hab. Ewelina Zawiślak, prof. AM
Kierownik Katedry Instrumentów Dętych

 

Zawartość wydawnictwa
  1. Krzysztof GrzeszczakAria na flet altowy i klawesyn
    Ewelina Zawiślak – flet altowy, Ewa Rzetecka-Niewiadomska – klawesyn
  2. Krzysztof GrzeszczakImpresja na klarnet i fortepian
    Mariusz Barszcz – klarnet, Piotr Saciuk – fortepian
  3. Jan PawlakFar Beyond na flügelhorn i wibrafon
    Konrad Boniński – flügelhorn, Jan Pawlak – wibrafon
  4. Sławomir CichorSlavish Tales na flügelhorn solo
    Sławomir Cichor – trąbka
  5. Antoni StolpeNokturn na flügelhorn i fortepian (opr. Mirosław Gąsieniec)
    Igor Cecocho – trąbka, Piotr Cłapiński – fortepian
  6. Maciej KabzaQuasi Toccata na tubę solo
    Michał Walczak – tuba
  7. Charles-Marie WidorIntroduction et Rondo op. 72 na klarnet i fortepian
    Julian Paprocki – klarnet basowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian
  8. Tsutomu NaritaPlace where wind blows op. 24b na saksofon altowy i fortepian
    Łukasz Wójcicki – saksofon altowy, Agnieszka Sucheniak-Wójcicka – fortepian
  9. Béla KovácsSholem-alekhem, rov Feidman! na klarnet i akordeon
    Robert Stefański – klarnet, Leszek Kołodziejski – akordeon
  10. Russell PetersonTrio #2 na flet, saksofon altowy i fortepian
    I. Slowly, Rubato, Allegro | II. Moderato
    Ewelina Zawiślak – flet, Paweł Gusnar – saksofon, Agnieszka Przybylska – fortepian
  11. Henri TomasiEtre Ou Ne Pas Etre (Być albo nie być) na kwartet puzonowy
    Dariusz Sprawka – puzon basowy (partia solowa)
    Michał Mazurkiewicz – puzon tenorowy, Robert Żelazko – puzon tenorowy, Maciej Łakomy – puzon basowy
  12. Antonín DvořákSerenade d-moll na zespół kameralny
    II. Minuetto
    Agata Piotrowska-Bartoszek – obój, Natalia Kok – obój, Roman Pryliński – klarnet, Mariusz Barszcz – klarnet, Michał Owczarek – fagot, Anna Szwedzka – fagot, Dorota Cegielska – kontrafagot, Wiktoria Krawczyk – róg, Jakub Zygmunt – róg, Katarzyna Karpińska – róg, Konrad Bukowian – wiolonczela, Grzegorz Wieczorek – kontrabas
    Krzysztof Kamiński – dyrygent