Image
Image

L'allée est sans fin...

L'allée est sans fin..

Anna Werecka – mezzosopran
Joanna Hajn-Romanowicz – fortepian
Łódź 2015, AM 0041

materiał promocyjny

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Gabriel Fauré (1845-1924) i Reynaldo Hahn (1874-1947) – ich pieśni jak niekończąca się aleja z tytułu niniejszej płyty L’allée est sans fin… zabiorą słuchaczy w czasy Belle époque. Kilka dekad na przełomie XIX i XX wieku obfitowało w kulturze francuskiej w przemiany społeczne, obyczajowe i artystyczne, a Paryż ugruntował swoją pozycję kulturalnej stolicy Europy. Życie toczyło się między tradycją a modernizmem, luksusowymi rezydencjami arystokracji i dekadenckim Montmartre’em, Operą Francuską i bulwarowymi teatrami, dziesiątkami kawiarni i artystycznych salonów, w których bywali często i Fauré, i Hahn.

Aleksandra Bęben

 

Na płycie znajdują się dwa cykle pieśni Gabriela Fauré: Cinq mélodies "de Venise" op. 58 (sł. Paul Verlaine) i Poéme d'un jour op. 21 (sł Charles-Jean Granmougin) oraz kompozycje Reynalda Hahna: cykl pieśni Chansons grises (sł. Paul Verlaine) i pieśń À Chloris (sł. Théophile de Viau).