Image
Image

Henry Purcell – Suites for Harpsichord

Henry Purcell – Suites for Harpsichord

Ewa Rzetecka-Niewiadomska – harpsichord
Łódź 2017, Dux 1437
 
materiał promocyjny

Nagranie dofinansowane z dotacji statutowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 
Płytę dedykuję wszystkim, którzy wspierają mnie w mojej muzycznej podróży.

Ewa Rzetecka-Niewiadomska

 
„Odszedł do tego błogosławionego miejsca, które jako jedyne przewyższa harmonią jego harmonię”. Taki napis wyryto na tablicy wmurowanej w filar nad grobem Henry’ego Purcella w Opactwie Westminsterskim. W całościowym oglądzie suity klawesynowe Purcella jawią się jako typowo barokowy przekład harmonijnego zestawienia przeciwieństw, uderzania w wielobarwne tony i trącenia strun subtelnie różnicowanych afektów. Zbiór kończy prościutki, elegancki Minuet (16-taktowy drobiazg, raczej więc Menuecik) rzec można swoisty gest zamknięcia, wdzięczny ukłon w stronę wykonawcy i słuchacza, podkreślający, że urok i prostota, nawet w czasach baroku, kiedy to uwielbiano odbiorcę łudzić i zachwycać, potrafią iść ze sobą w parze.

Witold Paprocki

 

Zawartość wydawnictwa

Henry Purcell (1659-1695) – Suites for Harpsichord

       


Suite No. 1 in G major, Z. 660

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Corant
    4. Minuet
    5.  


Suite No. 2 in G minor, Z. 661

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Corant
    4. Saraband
    5.  


Suite No. 3 in G major, Z. 662

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Courante
    4.  


Suite No. 4 in A minor, Z. 663

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Corante
    4. Saraband
    5.  


Suite No. 5 in C major, Z. 666

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Corant
    4. Saraband
    5.  


Suite No. 6 in D major, Z. 667

    1. Prelude
    2. Almand
    3. Hornpipe
    4.  


Suite No. 7 in D minor, Z. 668

    1. Almand
    2. Corant
    3. Hornpipe
    4.  


Suite No. 8 in F major, Z. 669

  1. Prelude
  2. Almand
  3. Courante
  4. Minuet