Image
Image

PAKIET 6 – Muzyka – Media – Prawo – Marketing

  • Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom I

  • Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom II

cena pakietu: 65 zł

 

Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom I

MUZYKA – MEDIA – PRAWO – MARKETING

red. Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska
Łódź 2020
ISBN: 978-83-60929-78-0
objętość: 376 stron
cena: 35 zł

ZAWARTOŚĆ

    • Wstęp
Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej
    • Małgorzata Sułek (AM Łódź)
      Wokół autobiografizmu i ilustracyjności – muzyka Witolda Lutosławskiego w słuchowisku radiowym „Bracia” Jerzego Pytlakowskiego
    • Arleta Nawrocka-Wysocka (AM Łódź)
      Nepalskie saarangi i koreańskie p’ansori. Muzyczna podróż do mniej znanych zakątków Azji
    • Piotr Deptuch (AM Łódź)
      Evita – tytułowa bohaterka musicalu Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice’a. Charakterystyka postaci w perspektywie dramatyczno-muzycznej
    • Beata Stróżyńska (AM Łódź)
      Zabytki XVIII-wiecznego niemieckojęzycznego piśmiennictwa muzycznego w zbiorach Juliusa Augusta Philippa Spitty zachowanych w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Historia kolekcji oraz jej krótka charakterystyka
    • Roman I. Drozd (AM Łódź)
      Piękno uosobione. Personalizm filokaloniczny w pracy twórcy
    • Aleksandra Bęben (AM Łódź)
      Prelekcja muzyczna w kontekście teorii wywierania wpływu na ludzi Roberta Cialdiniego
    • Krzysztof Grzegorzewski (UŁ/AM Łódź)
      Jak pisać o brzmieniu? Wykorzystywanie narzędzi retorycznych do opisu jakości dźwięku w tekstach dziennikarskich
    • Robert Kamyk (AM Łódź)
      Budowanie marki muzyka, na przykładzie absolwentów uczelni muzycznych
    • Kinga Ścieszko (AM Łódź)
      Zróżnicowanie stylów muzycznych w musicalu „Hamilton” Lina Manuela Mirandy jako jedna z przyczyn sukcesu dzieła
Prawne aspekty działalności kulturalnej i artystycznej
  • Maciej Rakowski (UŁ)
    O muzyce w konstytucjach – dawnych i współczesnych
  • Maria Karcz-Kaczmarek (UŁ)
    Działalność kulturalna w świetle doktryny i orzecznictwa sądowego
  • Marcin Głuszak (UŁ), Magdalena Kuba (ALK, UŁ)
    Zasady przetwarzania danych osobowych w działalności kulturalnej
  • Ewa Staszewska (UŁ)
    Dopuszczalność i warunki pracy dzieci na rzecz podmiotów prowadzących działalność kulturalną i artystyczną
  • Anna Piszczek (UŁ)
    Cywilnoprawne podstawy zatrudnienia muzyków
  • Magdalena Paluszkiewicz (UŁ)
    Ubezpieczenie społeczne twórców i artystów – analiza najnowszych propozycji zmian na tle jego rozwoju
  • Agnieszka Rabiega-Przyłęcka (UŁ)
    Prawne wymogi organizacji imprezy masowej artystyczno-rozrywkowej
  • Anna Chmielarz-Grochal (UŁ)
    Bezpłatne imprezy organizowane przez publiczne instytucje kultury a podatek VAT (uwagi de lege lata)
  • Biogramy autorów

 

ZE WSTĘPU

Oddajemy do Państwa rąk książkę będącą owocem działalności Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Niniejsza publikacja jest oryginalnym – można wręcz pokusić się o twierdzenie, że pionierskim, wysoce interdyscyplinarnym dziełem, łączącym zagadnienia ze świata muzyki z zagadnieniami z obszaru nauk prawnych. Choć mogłoby wydawać się, że te dwie – jakże dalekie od siebie dziedziny nie mają ze sobą zbyt wielu punktów stycznych, to okazuje się, że właśnie w obszarze mediów i produkcji muzycznej zagadnienia prawne zajmują ważne miejsce.
Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej, zatytułowanej Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej, znalazły się artykuły muzykologów, teoretyków muzyki, wykonawców, konferansjerów, dziennikarzy i producentów muzycznych. Omawiają oni bardzo szerokie spektrum zagadnień, dzięki czemu można dostrzec, jak rozległe są zainteresowania osób, które współtworzą Pracownię Muzyki w Mediach oraz Pracownię Produkcji Muzycznej AM w Łodzi.
Druga część prezentowanej publikacji została poświęcona prawnym aspektom działalności kulturalnej i artystycznej. (...) Duża część niniejszej publikacji ma wymiar niezwykle praktyczny, choć nie brakuje też rozważań ściśle teoretycznych. Badania naukowe i ich wyniki, opublikowane w niniejszej książce, mogą w pewnej mierze stanowić przewodnik po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną - zarówno w wymiarze artystycznym, jak i prawnym.

Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska

Muzyka – Media – Prawo – Marketing, tom II

Wartość muzyki we współczesnej przestrzeni życia i edukacji. Wybrane problemy

red. Beata Stróżyńska
Łódź 2022
ISBN 978-83-60929-85-8
objętość: 328 strony
 
cena: 40 zł

ZAWARTOŚĆ

  • Wstęp
  • Introduction
  • Arleta Nawrocka-Wysocka
    Muzyka i migracje jako przedmiot badań etnomuzykologii w XX i XXI wieku
  • Hanna Jocek
    Repertuar muzyczny uchodźców w Europie w XXI wieku
  • Beata Stróżyńska
    Wątek beduińskiej legendy z VII w. o szalonym poecie Madżnunie i jego ukochanej Lajli w wybranych muzycznych projektach międzykulturowych XX i XXI w.
  • Anita Grzegorzewska, Krzysztof Grzegorzewski
    Ramiona matki. Intencja komunikacyjna ludowych kołysanek z Ciechanowskiego
  • Aleksandra Bęben
    Polskie rozdziały w życiu i twórczości Romana Ryterbanda (1914-1979)
  • Małgorzata Sułek
    Radiowe brzmienie Olimpu – Opowieść o kulawym bogu Hefajstosie Anny Świrszczyńskiej i Witolda Lutosławskiego
  • Piotr Mika
    „Redaktor Wielki”. O stylu pisania i spojrzeniu na krytykę muzyczną Ludwika Erhardta
  • Agnieszka Szynk
    Twórczość filmowa Aleksandra Tansmana
  • Małgorzata Kaczmarek
    Cicho znaczy dyskretnie – rola zarządzania w pracy dyrygenta z orkiestrą
  • Klaudia Stępień
    Charakterystyka i działalność wybranych platform audiowizualnych promujących muzykę
  • Ewa Staszewska
    Odrębności w zatrudnieniu pracowników instytucji kultury ze szczególnym uwzględnieniem statusu prawnego pracowników artystycznych
  • Maria Karcz-Kaczmarek
    Muzyka jako przedmiot regulacji publicznoprawnych – przegląd problematyki
  • Anna Franik, Regina Mynarska
    Wydarzenie muzyczne dostępne dla osób z niepełnosprawnościami
  • Biogramy autorów

 

ZE WSTĘPU

Niniejsza publikacja, podobnie jak poprzednia, otwierająca serię książek Muzyka – Media – Prawo – Marketing, obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i porady praktyczne; wszystkie one są zaprezentowane w formie opracowań naukowych. Szerokie spektrum zagadnień, jakimi się zajmujemy, nieograniczanie się do jednego zakresu tematycznego, stanowi odzwierciedlenie wyjątkowo interdyscyplinarnego charakteru Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej.
W pierwszym tomie naszym głównym założeniem było stworzenie pewnego rodzaju przewodnika po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną. Jednak od momentu, kiedy prowadziliśmy badania i pisaliśmy artykuły do poprzedniej książki z tej serii, świat bardzo się zmienił. Trudne doświadczenia ostatnich lat, wciąż trwająca pandemia, wojna za nasza wschodnią granicą, sprawiły, iż tym razem staramy się, aby niniejsza książka była nie tylko użyteczna dla środowiska muzycznego oraz melomanów, ale nade wszystko – by skłaniała do refleksji w sprawach związanych z najpoważniejszymi wyzwaniami współczesności. Uważny Czytelnik dostrzeże, iż obok problematyki związanej z migracjami, multikulturalizmem, powszechną dostępnością do dóbr kultury czy zmianą relacji między dyrygentem a muzykami orkiestry na bardziej partnerskie, oparte na wzajemnym poszanowaniu swoich wysokich kompetencji zawodowych, poruszyliśmy też inne wątki związane z uwarunkowaniami polityczno-społecznymi i ich wpływem na losy osób związanych z muzyką.

Beata Stróżyńska