Image
Image

Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji

Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji

red. Elżbieta Aleksandrowicz, Ewa Wojtyga
Łódź 2011
objętość: 178 stron
cena: 20 zł

Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi

Urząd Miasta Łodzi

ZAWARTOŚĆ
  • Grażyna Poraj (Łódź)
    Optymizm jako podmiotowy wyznacznik sukcesów w życiu i pracy pedagoga
  • Małgorzata Pietrzak (Warszawa)
    Miejsce rytmiki w pracy bibliotekarza i nauczyciela. Problemy – zagrożenia – perspektywy
  • Barbara Dominiak (Łódź)
    Karmieni miłością – refleksje nad książką Shinichi Suzuki w kontekście Rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a
  • Ewa Wojtyga (Łódź)
    Jak ją słyszą, tak ją piszą. Nagłos w muzyce i jego znaczenie w analizie słuchowej utworu na potrzeby rytmiki
  • Aneta Skrzypczak (Łódź)
    Rytmika i poezja – działania ruchowe inspirowane wierszem
  • Małgorzata Kupsik (Poznań)
    Kryteria wartościowania interpretacji ruchowych utworów muzycznych w edukacji wczesnoszkolnej
  • Beata Muraszko (Poznań)
    Technika przetworzeń granularnych w interpretacji ruchowej Words Are Rafała Zapały
  • Elżbieta Aleksandrowicz (Łódź)
    Muzyka bez granic. Poszukiwanie zdarzeń dźwiękowych w kontekście improwizacji fortepianowej
  • Anna Szymik (Wrocław)
    Improwizacja fortepianowa w surdomuzykoterapii
  • Kinga Ceynowa (Poznań)
    Rozwijanie pamięci poprzez ćwiczenia muzyczno-ruchowe w pracy z seniorami
  • Grażyna Durlow (Cieszyn)
    Rytmika Emila Jaques-Dalcroze’a w rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
  • Małgorzata Kupsik, Magdalena Magierka-Krzysztoń (Poznań)
    Możliwości wykorzystywana logorytmiki w rehabilitacji dzieci zaimplantowanych wszczepem ślimakowym
  • Iryna Dracz (Charków, Ukraina)
    Ogród muzyczny Tamary Nowiczkowej. Z doświadczeń muzykoterapeutycznej praktyki w Charkowie
  • Anna Galikowska-Gajewska (Gdańsk)
    Przestrzeń brzmieniowa utworu Johna Cage’a na fortepian preparowany Our spring will come w interpretacji ruchowej
  • Marzena Kamińska (Gdańsk)
    Ćwiczenia głosowo-ruchowe jako jedna z form kształtowania ekspresji ruchu

 

FRAGMENT WSTĘPU

Cieszy nas fakt niesłabnącego zainteresowania Ogólnopolskimi Sesjami Naukowymi, organizowanymi przez katedrę Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej. Z podejmowanej podczas obrad tematyki wynika, że rytmika wciąż wkracza w nowe obszary. Przykładem jest artykuł wskazujący na konieczność wprowadzenia rytmiki na studiach kształcących bibliotekarzy, którzy zauważają potrzebę stosowania jej w swojej pracy. W publikacji zamieszczono teksty dotyczące tematyki określonej w tytule, a także mogące stanowić inspiracje w pracy pedagogicznej, artystycznej i terapeutycznej. Jest to wybór referatów wygłoszonych podczas IX Ogólnopolskiej Sesji Naukowej, która odbyła się w dniach 1-3 grudnia 2010 roku. […]