ZAWARTOŚĆ
  • Józef Chwedorowicz – Wprowadzenie
  • Krystyna Juszyńska – Wspieranie inicjatyw artystycznych przez Wydział Kultury Urzędu Miasta Łodzi
  • Lech Leszczyński – Praktyczne wykorzystanie sponsoringu wydarzeń kulturalnych przez firmy
  • Werner Viehoff – Systemowe żebractwo
  • Józef Chwedorowicz – Marketing wydarzenia muzycznego w praktyce
  • Monika Kamieńska – Metody i możliwości pozyskiwania środków na działalność edukacyjno-kulturalną
  • Jan Zrobek, Patryk Gałuszko – Rynek muzyczny w warunkach Nowej Gospodarki
  • Grażyna Golik-Górecka, Maciej Popławski – Implementacja marketingu – mix na rynku wydarzeń artystycznych
  • Janusz Janyst – Reklama dźwignią kultury?
  • Anna Kolasa – Promocja wydarzeń artystycznych w radiu publicznym
  • Tomasz Bęben – Zarobić na marce – okiem praktyka
  • Zbigniew Frączyk – Związki turystyki z kulturą

 

FRAGMENT WPROWADZENIA

W ciągu kilku ostatnich lat wiele cennych przedsięwzięć artystycznych przestało istnieć, ponieważ ich twórcy nie byli w stanie sprostać wymaganiom czasów i zarządzać nimi w oparciu o zasady ekonomii. Zabrakło im wiedzy i doświadczenia. Rozpoznanie nowych źródeł finansowania i sposobów ich poszukiwania, jak również adaptacja nowych narzędzi zabiegania o odbiorcę-klienta, które zostały wypracowane w biznesie, wymagało czasu. Obecnie, odnoszący sukcesy artyści i menadżerowie instytucji artystycznych dysponują już znaczącym doświadczenie, w tym zakresie. Jest wiele przykładów skutecznego marketingu wydarzeń i produktów artystycznych, wiele sprawdzonych sposobów „pozyskiwania środków” i zabiegania o sukces w nowej, rynkowo zorientowanej rzeczywistości.
Konferencja „Kultura i edukacja artystyczna w rzeczywistości rynkowej” została zorganizowana, by stworzyć warunki dla dzielenia się wiedzą i doświadczeniem w nakreślonym zakresie. […]

Józef Chwedorowicz