Image
Image

Kompetencje lokalnego lidera kultury. Identyfikacja. Doskonalenie

Kompetencje lokalnego lidera kultury. Identyfikacja. Doskonalenie

Józef Chwedorowicz
 
Łódź 2012
ISBN: 978-83-60929-26-1
objętość: 324 strony
 
cena: 20 zł

NAKŁAD WYCZERPANY

ZAWARTOŚĆ

Wstęp
1. Przywództwo i kompetencje

1.1. Kierowanie i administrowanie a przewodzenie
1.2. Rozważania nad istotą przywództwa
1.3. Modele kompetencji
1.4. Kompetencje kadry kierowniczej jako źródło tworzenia przewagi konkurencyjnej
1.5. Struktura i tworzenie się kompetencji osobistych
1.6. Przegląd modeli kompetencji przywódczych
1.7. Doskonalenie kompetencji w procesie uczenia się
1.8. Doskonalenie kompetencji przez eksperymentowanie
1.9. Doskonalenie kompetencji przez wizualizację
1.10. Doskonalenie kompetencji przez działanie
1.11. Formy doskonalenia kompetencji
1.12. Kompetencje lokalnego lidera kultury
1.13. Umiejętności społeczne
1.14. Umiejętność współpracy i budowania partnerstwa
1.15. Umiejętność delegowania uprawnień (dzielenia się władzą) – empowerment
1.16. Umiejętność budowania wizji
1.17. Umiejętność komunikacji ze społecznością lokalną
1.18. Umiejętność zarządzania kompetencjami – outsourcing w organizacji kultury
1.19. Umiejętność stosowania instrumentów marketingowych – orientacja rynkowa
1.20. Umiejętność wdrażania innowacji
1.21. Umiejętność pracy projektami
1.22. Wiedza
1.23. Postawy
1.24. Motywacja
1.25. Cechy psychofizyczne
1.26. Model kompetencji lokalnego lidera kultury

2. Zarządzanie sferą kultury

2.1. Wieloznaczność pojęcia „kultura”
2.2. Kultura – czwarty filar rozwoju
2.3. Agenda 21 dla kultury
2.4. Polityka kulturalna Polski
2.5. Uczestnictwo w kulturze
2.6. Klastry kultury
2.7. Pozabudżetowe źródła finansowania organizacji kultury
2.8. Sponsoring
2.9. Sponsoring indywidualny
2.10. Sponsoring instytucjonalny
2.11. Poszukiwanie sponsora
2.12. Mecenat
2.13. Działalność gospodarcza
2.14. Odpis 1% od podatku
2.15. Struktura lokalnej organizacji kultury
2.16. Ludzie
2.17. Wizja
2.18. Misja
2.19. Wartości
2.20. Zasoby
2.21. Procesy
2.22. Relacje
2.23. Organizacja kultury w sytuacji kryzysu
2.24. Dwa modele transformacji organizacji kultury w czasie kryzysu
2.25. Lider kultury w społeczności lokalnej
2.26. Społeczność lokalna jako system
2.27. Potrzeby kulturalne
2.28. Lokalny rynek kultury
2.29. Rozwój lokalny
2.30. Lokalne grupy działania LGD
2.31. Animator kultury w społeczności lokalnej
2.32. Rola lidera kultury w społeczności lokalnej
2.33. Zadania stojące przed liderami kultury w społeczności lokalnej

3. Identyfikacja kompetencji lokalnego lidera kultury w woj. mazowieckim

3.1. Charakterystyka województwa mazowieckiego
3.2. Instytucje kultury i zasoby dziedzictwa kulturowego województwa mazowieckiego
3.3. Rozwój kultury w województwie mazowieckim
3.4. Era czasu wolnego
3.5. Zoom na Domy Kultury Województwa Mazowieckiego
3.6. Charakterystyka procesu badawczego
3.7. Badania pilotażowe
3.8. Charakterystyka badanych grup
3.9. Metoda zbierania danych
3.10. Strategia badań zasadniczych
3.11. Identyfikacja składowych kompetencji
3.12. Cechy psychofizyczne
3.13. Wiedza
3.14. Motywacja
3.15. Orientacja rynkowa
3.16. Paca projektami
3.17. Outsourcing
3.18. Empowerment
3.19. Umiejętności społeczne w pracy animatora kultury
3.20. Partnerstwo
3.21. Komunikacja ze społecznością lokalną
3.22. Innowacyjność
3.23. Magiczna liczba kompetencji przywódczych

Podsumowanie
Bibliografia
Aneks
Contents
Summary

 

FRAGMENT WSTĘPU

Praca jest próbą zidentyfikowania kompetencji potrzebnych współczesnemu szefowi lokalnej organizacji kultury do skutecznego prowadzenia placówki i realizowania misji kulturalnej w trudnych warunkach pierwszego dziesięciolecia XXI wieku. Praca ma charakter interdyscyplinarny, który widać w samym jej tytule. W „Kompetencjach lokalnego lidera kultury” analizowane są uwarunkowania osobowościowe lidera w oparciu o narzędzia psychologiczne, badana jest specyfika kultury lokalnej oraz zarządzanie instytucjami kultury na styku samorząd – lokalne organizacje kultury. Wykorzystywane są w pracy metody menedżerskie stosowane do zarządzania w sferze kultury, typowe dla nauk o zarządzaniu.