ZAWARTOŚĆ
  • Wprowadzenie
  • Anna Domańska – Podziękowanie
  • Józef Chwedorowicz – Zarządzanie innowacją w kulturze
  • Janusz Zrobek – Rynkowe aspekty innowacyjności w kulturze
  • Zbigniew Frączyk, Anna Koperska-Płaczek – Turystyka a innowacyjność
  • Patryk Gałuszka – Nowe modele biznesowe na rynku muzycznym
  • Józef Chwedorowicz – Marketing w kulturze
  • Krzysztof Grzeszczak – Musica Moderna formą promocji muzyki współczesnej
  • Małgorzata Warzecha – Festiwal 4 Kultur jako przykład innowacyjności w kulturze
  • Barbara Szymczak-Maciejewska – Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE jako przykład skutecznej strategii marketingowej w kulturze
  • Michał Piernikowski – Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016
  • Aldona Danielewicz-Malinowska, Beata Huzarska, Marta Kosielska, Katarzyna Kłys, Wiesława Pychyńska-Kindykiewicz – Ogólnopolski Festiwal Sztuki Małego Dziecka innowacyjną formą działań muzycznych
  • Aleksandra Jagiełło-Skupińska – Projekt „Digital Music Education and Training”
  • Anna Jeremus-Lewandowska – Innowacyjne metody promocji artysty wokalisty – case study
  • Janusz Janyst – Prelegent muzyczny w teatrze prezentacji

 

FRAGMENT WPROWADZENIA

[…] Czy potrzeba ciągłego, systemowego opracowywania innowacyjnych dóbr konsumpcyjnych może mieć coś wspólnego ze światem kultury? Czy pogoń za novum w świecie gospodarki może przesądzić o sytuacji teatrów, filharmonii, galerii, muzeów? Zdecydowanie tak. Czas uświadomić sobie z całą jasnością, że proces urynkowienia polskiej gospodarki odciska swoje piętno również na sferze kultury. Innowacyjność, jako jedno z wyzwań dla producentów dóbr „niższej” natury – ich być albo nie być – jest również, w coraz większym stopniu, wyzwaniem dla twórców i oferentów dóbr i usług kulturalnych. Właśnie dlatego III konferencja z cyklu „Marketing Muzyczny” poświęcona została zagadnieniom innowacji.
Konferencja była próbą spojrzenia na innowacje w kulturze z wielu stron. Na temat „Innowacji” w kulturze wypowiadali się teoretycy i praktycy. Obok pracowników naukowych Akademii Muzycznej, Uniwersytetu Łódzkiego i Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, prezentowali swoje doświadczenia dyrektorzy największych łódzkich festiwali, pracownicy instytucji kultury i administracji samorządowej oraz absolwenci naszej uczelni. Oddajemy w Państwa ręce owoc spotkania tego interdyscyplinarnego zespołu – publikację zawierającą prezentacje konferencyjne. Obok rozważań teoretycznych i badawczych, obejmuje ona liczne analizy typu case study, dotyczące praktycznych innowacyjnych implementacji w obszarze kultury. […]

Józef Chwedorowicz