Image
Image

Gitara w polskich akademiach muzycznych

Gitara w polskich akademiach muzycznych

Czwarta Ogólnopolska Sesja Naukowo-Artystyczna Gitarystyki Polskiej. Wykłady i referaty (Łódź, 18-21 grudnia 2002 r.)
 
red. Jerzy Zamuszko
Łódź 2002
objętość: 114 stron
cena: 10 zł

NAKŁAD WYCZERPANY

ZAWARTOŚĆ
  • Wstęp
  • Iwona BodziakGitara klasyczna w Państwowych Szkotach Muzycznych I stopnia – analiza stopnia realizacji założeń zawartych w obowiązującym Programie Nauczania z 1996 r. oraz Rozporządzeniu Ministra Kultury z dn. 19 sierpnia 2002 r. w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego
  • Tatiana StachakDuety gitarowe w szkołach muzycznych I stopnia
  • Marcin ZalewskiWykorzystywanie zapisu tabulaturowego w grze na gitarze klasycznej
  • Emilia MajewskaManuel Maria Ponce – 24 Preludia na gitarę – wartości dydaktyczne utworów
  • Krzysztof KomarnickiPrzydatność metody Leimera-Giesekinga dla gitarystyki współczesnej
  • Jacek Dulikowski„Szkoła gry na gitarze hiszpańskiej” Fernando Sora – prezentacja wybranych idei pedagogicznych autora
  • Zbigniew DubiellaTrendy współczesnego repertuaru gitarowego
  • Janusz PopławskiRynek muzyczny – co oferuje i czego oczekuje od studentów i absolwentów uczelni muzycznych

 

FRAGMENT WSTĘPU

Każda z czterech Sesji Gitarystyki Polskiej przebiegała dwutorowo: jako wykonawcza i teoretyczna. W pierwszych sesjach zdecydowanie większe zainteresowanie wzbudzała część artystyczno-wykonawcza. Jednak paziom, zakres tematyczny i sposoby prezentowania wykładów stopniowo przyciągały coraz szersze grono obserwatorów i słuchaczy. [...] na IV Sesji wykłady i prelekcje wygłaszane były wobec kompletu słuchaczy.
[...] Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom i potrzebom pedagogów przedstawiamy IV Zeszyt Naukowy, zawierający materiały z ostatniej sesji.