ZAWARTOŚĆ
    Wstęp
  • Tęczowa piosenka (muz. A. Kupiecki, sł. Sz. Szewczyk)
  • Jesień, jesień – pada deszcz (muz. A. Kupiecki, sł. A. Kupiecka)
  • Jesienna przygoda (muz. i sł. A. Sułek)
  • Deszczowy dzień (muz. i sł. M. Wiśniewski)
  • Grudniowa noc (muz. i sł. K. Sotel)
  • Zima (muz. i sł. M. Wiśniewski)
  • Wiosna (muz. i sł. M. Wiśniewski)
  • Lato (muz. i sł. M. Wiśniewski)
  • Bezpieczne lato (muz. A. Kupiecki, sł. A. Kupiecka)
  • Bezpieczny wypoczynek (muz. Sz. Chybalski, sł. J. Pietrasik)
  • Piosenka lenia (muz. i sł. K. Sotel)
  • Pobudka przedszkolaka (muz. i sł. M. Rachula)
  • Moje miasto Łódź (muz. i sł. A. Sułek)
  • Dobranoc (muz. i sł. A. Sułek)
  • Pan Andersen (muz. Sz. Chybalski, sł. J. Pietrasik)
  • Szkoła i nowe przygody (muz. i sł. A. Kupiecki)
  • Grajcie nam, instrumenty (muz. i sł. M. Goślińska)
  • Dźwięki przyrody (muz. i sł. Sz. Szewczyk)
  • Dziecięce marzenia (muz. i sł. Sz. Szewczyk)
  • Tęczowy walc (muz. i sł. Sz. Szewczyk)

 

FRAGMENT WSTĘPU

Zbiór piosenek, ujęty w formie śpiewnika dla dzieci powstał w Pracowni Edukacji Artystycznej, przy Katedrze Edukacji Artystycznej – Wydział Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej Akademii Muzycznej w Łodzi. Autorami kompozycji – muzyki i tekstu – są studenci oraz absolwenci kierunku edukacji artystycznej, którzy wzbogacają własny proces kształcenia i uczestniczą w działaniach Pracowni. […]
Praca zawiera 20 piosenek, których układ jest podyktowany doborem tematyki z dominacją piękna natury, zjawisk i dźwięków przyrody, koncertowym brzmieniem w określonych porach roku.
Teksty piosenek spełniają rolę wychowawczą („Wiosna”, „Lato”, „Jesień, jesień – pada deszcz”, „Zima”), w atrakcyjnej formie przekazują dziecku podstawowe zasady bezpieczeństwa („Bezpieczne lato”, „Bezpieczny wypoczynek”), uczą przebywania w grupie rówieśniczej („Pobudka przedszkolaka”, „Szkoła i nowe przygody”), a także w środowisku rodziny („Grudniowa noc”, „Dobranoc”). Jedna z piosenek rozbudza poczucie tożsamości ze swoim miastem („Moje miasto Łódź”), inna – ze środowiskiem społecznym („Pan Andersen” – Hymn SP nr 64 im. Ch. H. Andersena). [...]
Kompozycje piosenek są każdorazowo prezentowane w zapisie nutowym linii melodycznej z tekstem pierwszej zwrotki i wskazaniem funkcji harmonicznych, w celu ułatwienia nauczycielowi tworzenia własnego akompaniamentu. Następnie zamieszczony jest pełny tekst danego utworu, a w zakończeniu notacja piosenki występuje w połączeniu z akompaniamentem fortepianu. Uzupełnieniem śpiewnika są nagrania piosenek na płycie CD w dwóch wersjach wykonawczych: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej – partia fortepianu.

Wiesława Pychyńska-Kindykiewicz