Sztuka improwizacji i realizacji basso continuo red. Piotr Grajter
 
Łódź 2011
ISBN: 978-83-60929-14-8
objętość: 104 strony
 
cena: 20 zł

 

ZAWARTOŚĆ

  • Od redakcji | From the editors
  • Ewa Mrowca
    Realizacja basso continuo na klawesynie w Sonate per il Violino, e Violone o Cimbalo op. 5 A. Corellego w oparciu o L’armonico practico al cimbalo F. Gaspariniego i realizacje A. Tonellego
  • Joanna Huszcza
    Narodziny idiomu skrzypcowego – synteza stylu wokalnego i instrumentalnego
  • Mark Caudle
    Alfonso Ferrabosco II (1575-1628) and viola bastarda, division viol and lyra viol in England
  • Magdalena Pilch
    Kadencje fletowe w muzyce XVIII wieku w świetle traktatu J. J. Quantza
  • Krzysztof Urbaniak
    Przeprowadzanie cantus firmus w basie, tenorze i sopranie według zasad generałbasu I poł. XVII w. Podstawy sztuki dyminucji

 

OD REDAKCJI

Katedra Organów, Klawesynu i Muzyki Dawnej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oddaje do rąk Czytelników trzecią już z kolei publikację poświęconą tematyce muzyki baroku. Zamieszczone teksty referatów odnoszą się tym razem do zagadnień teorii i praktyki wykonawczej muzyki XVII-XVIII wieku w zakresie sztuki improwizacji i realizacji basso continuo. Autorami artykułów są znakomici muzycy – instrumentaliści i zarazem uznani specjaliści z zakresu problematyki muzyki dawnej, pracujący w naszej Uczelni. Reprezentują różne dyscypliny artystyczne związane z grą na dawnych instrumentach, takich jak skrzypce, flet poprzeczny, viola da gamba, klawesyn czy organy.