II Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Artystyczna
Fortepian, Organy, Klawesyn, Kameralistyka, Muzyka Dawna i Jazz
 
Dzień Katedry Fortepianu

Temat:  Między tradycją a współczesnością – fortepian w literaturze muzycznej II połowy XX wieku

26 marca 2019, wtorek

 
BLOK WYKŁADOWY

Sala 31, Pałac Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Gdańska 32
wstęp wolny

  • godz. 10.00 | Oficjalne powitanie i wprowadzenie w zaplanowaną tematykę
    Kierownik Katedry Fortepianu prof. AM dr hab. Mariusz Drzewicki
  • godz. 10.15 | Referat
    dr Michał Drewnowski (Akademia Muzyczna w Łodzi)
    Tadeusz Majerski i Andrzej Nikodemowicz – romantyzm współczesności
  • godz. 10.45 | Referat
    dr hab. Mariusz Ciołko (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademia Muzyczna w Krakowie)
    Twórczość fortepianowa Romana Maciejewskiego
  •  
    godz. 11.15 – 11.30 | przerwa kawowa
     
  • godz. 11.30 | Referat
    mgr Michał Bruliński (Uniwersytet Warszawski)
    Od preparacji do totalnej destrukcji: studium wybranych kompozycji na fortepian z drugiej połowy XX wieku
  • godz. 12.00 | Referat
    dr Andrzej Ślązak (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)
    Procesy stochastyczne i elementy teorii mnogości w twórczości Iannisa Xenakisa na przykładzie „Mists”
  • godz. 12.30 | Referat
    mgr Klaudia Popielska (Uniwersytet Adama Mickiewicz w Poznaniu)
    Forma versus swobodna kreacja w cyklu „24 Preludia i Improwizacje” Piotra Orzechowskiego
  •  
    godz. 13.00 – 14.00 | przerwa obiadowa
     
  • godz. 14.00 | Referat
    prof. dr hab. Beata Cywińska (Akademia Muzyczna w Łodzi)
    Idiom stylistyki Francisa Poulenca w utworach na fortepian powstałych po 1950 roku
  • godz. 14.30 | Referat
    dr Adam Porębski (Akademia Muzyczna we Wrocławiu)
    Sonaty fortepianowe Ryszarda Bukowskiego – w poszukiwaniu interpretacyjnych kluczy
  • godz. 15.00 – 16.00 | Panel dyskusyjny
 
KONCERT

godz. 18.00 | Koncert polskiej muzyki fortepianowej XX wieku
Sala Kameralna Akademii Muzycznej w Łodzi, al. 1 Maja 4
wstęp wolny

 

MUZYKA WSPÓŁCZESNA. OD ANALIZY DO INTERPRETACJI