DZIEKAN

dr hab. Adam Manijak, prof. AM

 
RADA WYDZIAŁU

Lista członków Rady Wydziału

  1. dr hab. Adam Manijak, prof. AM
  2. prof. dr hab. Renata Danel
  3. dr hab. Piotr Biskupski
  4. dr hab. Anna Kamalska
  5. dr Marek Kądziela
  6. dr Rafał Sarnecki
  7. stud. Damian Skoczyk

 
INSTYTUTY

 
KOŁA NAUKOWE

Koło Naukowe Instytutu Wokalistyki Estradowej „Miłośnicy Popkultury”

Koło Naukowe Instytutu Wokalistyki Estradowej „Miłośnicy Popkultury”

Koło Naukowe „Miłośników Popkultury” to inicjatywa zrzeszająca studentów specjalności wokalistyka estradowa studiów stacjonarnych w łódzkiej Akademii Muzycznej. Atutami działalności Członków Koła jest możliwość poruszania się na wielu płaszczyznach związanych z wokalistyką estradową oraz realizacja utworów w różnych stylistykach – od popu i ballad rockowych, przez soul, jazz czy latino, po piosenkę aktorską.
Do głównych celów działalności Członków należy propagowanie szeroko pojętej muzyki estradowej w różnego rodzaju formach i projektach artystycznych w środowisku akademickim i poza jego obszarami poprzez organizację warsztatów, koncertów, pokazów, wykładów, konferencji i sesji naukowych oraz współpracę z innymi instytucjami kulturalnymi, edukacyjnymi, a także Kołami działającymi przy Uczelni. „Miłośnicy Popkultury” organizują również dyskusje na bieżące tematy z życia muzycznego i kulturalnego, spotkania z autorytetami w dziedzinach związanych z muzyką estradową, popkulturą i show biznesem oraz wyjazdy na koncerty, festiwale, warsztaty wokalne.

 

znajdz nas na facebooku opiekun – dr hab. Anna Kamalska
przewodniczący – Damian Skoczyk
zastępca przewodniczącego – Kamila Wokacz
sekretarz – Magdalena Frąszczak
 

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 
DZIEKAN

dr hab. Anna Liszewska, prof. AM

 
RADA WYDZIAŁU

Lista członków Rady Wydziału

  1. dr hab. Anna Liszewska, prof. AM
  2. prof. dr hab. Igor Cecocho
  3. prof. dr hab. Izabela Ceglińska
  4. prof. dr hab. Beata Cywińska
  5. prof. dr hab. Piotr Grajter
  6. prof. dr hab. Zbigniew Ignaczewski
  7. prof. dr hab. Agata Jarecka
  8. prof. dr hab. Krzysztof Kamiński
  9. prof. dr hab. Janusz Kopczyński
  10. prof. dr hab. Jolanta Kukuła-Kopczyńska
  11. prof. dr hab. Robert Marat
  12. prof. dr hab. Ewa Piasecka
  13. prof. dr hab. Elżbieta Różycka-Przybylak
  14. prof. dr hab. Cezary Sanecki
  15. prof. dr hab. Piotr Sutt
  16. prof. dr hab. Anna Wesołowska-Firlej
  17. prof. dr hab. Irena Wisełka-Cieślar
  18. dr hab. Tomasz Bartoszek, prof. AM
  19. dr hab. Łukasz Błaszczyk, prof. AM
  20. dr hab. Sławomir Cichor, prof. AM
  21. dr hab. Mariusz Drzewicki, prof. AM
  22. dr hab. Karina Gidaszewska, prof. AM
  23. dr hab. Paweł Gusnar, prof. AM
  24. dr hab. Hanna Holeksa, prof. AM
  25. dr hab. Witold Holtz, prof. AM
  26. dr hab. Katarzyna Kling. Prof. AM
  27. dr hab. Tomasz Król, prof. AM
  28. dr hab. Maciej Łabecki, prof. AM
  29. dr hab. Dariusz Mikulski, prof. AM
  30. dr hab. Ewa Mrowca-Kościukiewicz, prof. AM
  31. dr hab. Aleksandra Nawe, prof. AM
  32. dr hab. Magdalena Pilch, prof. AM
  33. dr hab. Katarzyna Przybylska, prof. AM
  34. dr hab. Maciej Staszewski, prof. AM
  35. dr hab. Krzysztof Urbaniak, prof. AM
  36. dr hab. Róża Wilczak-Płaziuk, prof. AM
  37. dr hab. Ewelina Zawiślak, prof. AM
  38. dr hab. Mariusz Barszcz
  39. dr hab. Tomasz Bartosiak
  40. dr hab. Jacek Dulikowski
  41. dr hab. Kinga Firlej-Kubica
  42. dr hab. Leszek Kołodziejski
  43. dr hab. Wojciech Kubica
  44. dr hab. Łukasz Kwiatkowski
  45. dr hab. Agata Lichoś
  46. dr hab. Ewa Rzetecka-Niewiadomska
  47. dr hab. Robert Stefański
  48. dr hab. Jakub Urbańczyk
  49. dr hab. Grzegorz Wieczorek
  50. mgr Magdalena Chmielewska-Tomczyk
  51. dr Julia Laskowska
  52. dr Mateusz Piechnat
  53. dr Wojciech Wołoszyn
  54. mgr Joanna Cyrulik
  55. mgr Joanna Kowalewska
  56. mgr Alicja Młynek
  57. mgr Aleksander Stachowski
  58. mgr Małgorzata Zajączkowska-Warsza
  59. stud. Fil Paulina
  60. stud. Karwacki Sławomir
  61. stud. Lenartowicz Rafał
  62. stud. Piecha Kamila
  63. stud. Siedlecki Rafał
  64. stud. Szwarc Bartosz
  65. stud. Wróblewski Piotr

 
INSTYTUTY

Instytut Instrumentalistyki

Instytut Muzyki Kameralnej

Instytut Klawesynu, Organów, Muzyki Kościelnej i Instrumentów Dawnych

 
KATEDRY

Katedra Instrumentów Smyczkowych

Katedra Instrumentów Dętych

Katedra Akordeonu, Gitary i Harfy

Katedra Fortepianu

 
ZAKŁADY

Zakład Perkusji

 
Zakład Perkusji prowadzi szeroką działalność dydaktyczną, artystyczną i naukową. Stała współpraca z cenionymi wykładowcami i artystami z USA, Meksyku, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Danii i Szwecji pozwala na bieżącą analizę trendów wykonawczych sztuki perkusyjnej, weryfikację współczesnych technik gry oraz rozwoju nowoczesnych instrumentów perkusyjnych i najnowszej literatury. Dzięki wymianie doświadczeń z innymi ośrodkami akademickimi i uniwersyteckimi oraz znakomitemu instrumentarium Zakład w pełni przygotowuje studentów do przyszłej pracy zawodowej artysty muzyka i pedagoga.

Historia łódzkiej klasy perkusji

Początki łódzkiej klasy perkusji sięgają lat sześćdziesiątych, kiedy to w ówczesnej Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Łodzi zajęcia prowadzili znakomici wykładowcy: prof. Jerzy Zgodziński, mgr Maksymilian Ronczka i mgr Alicja Rutkowska. Od 1971 r. klasę objęli absolwenci PWSM w Łodzi – profesorowie: Bronisław Pokora, Włodzimierz Skowera i Urszula Bereźnicka-Pniak. Poza dydaktyką łódzka klasa perkusji zawsze prowadziła bogatą działalność artystyczną promującą muzykę perkusyjną i twórczość kompozytorów polskich. Zgodnie z bogatą tradycją Zakład Perkusji kontynuuję dotychczasową działalność, wzbogacając ją o najnowszą światową literaturę, współczesne trendy wykonawcze i doświadczenia zapraszanych sław.

Misja i cele dydaktyczne

Misją Zakładu Perkusji jest rzetelne i wszechstronne wykształcenie artystów muzyków i pedagogów oraz działania mające na celu rozwój polskiej sztuki muzycznej i nauki. Najważniejszym zadaniem jest wyposażenie studentów klasy perkusji w wiedzę i umiejętności pozwalające na pracę w zawodzie muzyka oraz kompetencje stymulujące do dalszego rozwoju osobistego i budowania kariery artystycznej. Sprecyzowana oferta dydaktyczna umożliwia specjalistyczne wykształcenie perkusyjne zarówno w kierunku solistyczno-wirtuozowskim, kameralnym jak i orkiestrowym.

Współpraca zagraniczna

Stała wymiana doświadczeń artystyczno-naukowych obejmuje ważne ośrodki akademickie i organizacje, należą do nich m.in.: Percussive Arts Society, University of Southern Mississippi (USA), University of Iowa (USA), Royal Danish Academy of Music (Dania), Conservatoire de Strasbourg, Académie Supérieure de Musique de Strasbourg (Francja), Music Department of National Taiwan Normal University (Tajwan),  Conservatorio di Musica „Cesare Pollini” Padova (Włochy), Centro Superior de Música del País Vasco – Musikene (Hiszpania).

Konferencje i lekcje mistrzowskie

Warsztaty i seminaria z udziałem światowej sławy zagranicznych artystów to najlepsza metoda na doskonalenie warsztatu technicznego i artystycznego oraz zdobywanie szerokiej wiedzy. Rokrocznie Zakład Perkusji organizuje dla studentów i pedagogów warsztaty tematyczne dotyczące przede wszystkim zagadnień związanych z wybranymi instrumentami (marimba, wibrafon, kotły, muliperkusja, werbel), repertuarem orkiestrowym obejmującym poszczególne instrumenty perkusyjne oraz stylistykę wykonawczą różnych epok. Wykładowcami warsztatów i międzynarodowych konferencji byli m.in. prof. Emmanuel Séjourné, prof. Massimo Pastore, dr John Wooton, dr Daniel Moore, Kai Stensgaard, Javier Nandayapa, Ignacio Ceballos Martin, Frederick Engdahl i Garrett Mendelow.

 

  • THE BACEWICZ PERCUSSION ENSEMBLE

     
    W ramach Zakładu Perkusji od 2013 r. działa zespół perkusyjny złożony ze studentów klasy perkusji Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi pracujący pod kierunkiem prof. Piotra Sutta. Repertuar formacji obejmuje etniczną muzykę perkusyjną z Azji, Afryki, Ameryki Łacińskiej, tradycyjną amerykańską muzykę marszową, klasykę perkusyjną XX i XXI wieku, transkrypcje literatury minionych epok oraz muzykę najnowszą tworzoną dla zespołu. Różnorodności i kolorystyki brzmienia The Bacewicz Percussion Ensemble dodaje niezwykle bogate instrumentarium – od orkiestrowych instrumentów perkusyjnych począwszy, poprzez klasyczne instrumenty solowe, marszowe, etniczne, awangardowe, a na elektronicznych skończywszy. Zespół pracował i koncertował z największymi sławami światowej sztuki perkusyjnej w gronie, których nie zabrakło m.in.: Emmanuela Séjourné (Francja), Johna Wootona (USA), Javiera Nandayapa (Meksyk), Kaia Stensgaarda (Szwecja), Ignacio Ceballos Maritina (Hiszpania) oraz Francesci i Claudia Santangelo (Włochy).

    ---Astrand-dk-
    ---perkusja-dk-
    ---perkusja-dk-
    ---rytmy-dk-

  • INSTRUMENTARIUM

     
    Bardzo wysokiej klasy nowe instrumentarium perkusyjne pozwala na realizację zadań artystycznych i wykonywanie wymagającej literatury zarówno solowej, kameralnej, jak i typowo orkiestrowej. Poza rozbudowanym zwielokrotnionym klasycznym instrumentarium (marimby – Yamaha 6100 i 5100; wibrafony – Musser Century Vibe M75, Bergerault VP4 Professional; kotły – Bergerault Grand Symphonic, Adams hand hammered, Premier; ksylofony, dzwony, dzwonki) Zakład Perkusji dysponuje szeroką gamą znakomitych instrumentów etnicznych:
    mistrzowskie azjatyckie bębny Taiko: o-daiko, miya-daiko, shime-daiko
    karaibskie steel-pans w 4 rejestrach
    pełne potrojone zestawy do muzyki brazylijskiej
    mistrzowskie zwielokrotnione instrumenty z kultury afro-kubańskiej
    strojone gongi tajlandzkie
    misy świątynne w rozpiętości 2 oktaw

    Instrumentarium należące do grupy orkiestrowych instrumentów perkusyjnych stanowi pokaźną część zbiorów Zakładu Perkusji:
    wielkie bębny o zróżnicowanej średnicy i konstrukcji
    różne zestawy talerzy symfonicznych
    profesjonalne tamburiny o różnej średnicy i brzmieniu
    rozbudowany zestaw instrumentów należących do grupy sound efects (gwizdki, syreny, klaksony, terkotki, dzwonki wietrzne i bin sasary)
    profesjonalne werble od piccolo do tamburo rullante

    Wychodząc naprzeciw współczesnym wymaganiom Zakład Perkusji zgromadził instrumentarium i akcesoria niezbędne do wykonywania perkusyjnej klasyki i awangardy XX i XXI w. Rozbudowane instrumentarium złożone z zestawów i oktaw poszczególnych instrumentów perkusyjnych:
    tom-tomy koncertowe (od basowych do sopranowych)
    boobamy
    dzwonki alpejskie
    polibloki w dowolnych kombinacjach 14 brzmień
    bloki świątynne
    log drums od basowych do sopranowych
    zróżnicowane zestawy talerzy o szerokiej gamie brzmienia
    bębny obręczowe w 6 rozmiarach
    crotale – 2 pełne oktawy
    tam-tamy
    cooldrums w 3 kombinacjach
    handpan
    zróżnicowane zestawy marakasów
    rozbudowane zestawy uniwersalnych statywów firmy Kolberg
    pełen zestaw do muzyki marszowej (m.in. 5 zróżnicowanych bębnów basowych, tenory, werble, talerze – wszystkie instrumenty przystosowane do gry stacjonarnej i marszowej)

    ---bebenek
    ---instrumenty-
    ---instrumenty-
    ---kociol male
    ---konf-in-dk-
    ---konf-in-dk-
    ---rytmy-dk-
    ---rytmy-dk-

  • WIĘCEJ ZDJĘĆ

     
    Galerie zdjęć z wybranych koncertów z udziałem gości i zespołu The Bacewicz Percussion Ensemble w latach 2016-2018 w Sali Koncertowej Akademii przy ul. Żubardzkiej:

       
    • Gry wyobraźni
      w ramach 6. AŻ Festiwalu z udziałem Andersa Åstranda (Szwecja) | 25 listopada 2018 zobacz
    • Magia rytmu i najpiękniejszych melodii
      z udziałem Kaia Stensgaarda (Dania) | 12 grudnia 2017 zobacz
    • Gorące rytmy w środku zimy!
      w ramach cyklu edukacyjnego Akademia Pełna Dźwięku | 13 grudnia 2016 zobacz

     

 
PRACOWNIE

Pracownia Fortepianu Dodatkowego

 
KOŁA NAUKOWE

Koło Naukowe Pianistów

Koło zrzesza studentów klas fortepianu Akademii Muzycznej w Łodzi. Celem działalności jest poszerzanie wiedzy i umiejętności w zakresie sztuki pianistycznej. Studenci uczestniczą w audycjach muzycznych, seminariach i wykładach prowadzonych przez wybitnych pianistów, takich jak Sofia Guliak, Kevin Kenner, Wolfgang Manz czy Jura Margulis. Członkowie Koła biorą udział w koncertach jako wykonawcy i słuchacze. Na spotkaniach uczestniczą w dyskusjach dotyczących wykonawstwa i nagrań muzycznych. Koło prowadzi ożywioną współpracę z organizacjami zrzeszającymi pianistów-studentów Akademii Muzycznej w Krakowie i Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Wspólny projekt trzech Kół Cieszyńskie spotkania z muzyką został nagrodzony w kategorii StRuNa-Art w ogólnopolskim konkursie dla autorów i promotorów najlepszych projektów naukowych realizowanych przez studentów i doktorantów StRuNa 2019.

Aby dołączyć do Koła Naukowego Pianistów Akademii Muzycznej w Łodzi należy skontaktować się z zarządem poprzez adres mailowy lub facebook. Zapraszamy!

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Wojciech Kubica
  • przewodniczący – Kamil Wrona
  • sekcja redakcyjna – Dagmara Hendzlik, Emilia Ziółek

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Kameralistyki Fortepianowej

Organowe Koło Naukowe

Organowe Koło Naukowe Organowe Koło Naukowe działa przy Instytucie Klawesynu, Organów, Muzyki Kościelnej i Instrumentów Dawnych zrzeszając studentów z klas organów oraz miłośników muzyki organowej.
Celem działalności Organowego Koła Naukowego jest krzewienie wiedzy i pogłębianie zainteresowań związanych z muzyką organową oraz promocja dokonań studentów klas organów. Członkowie Koła biorą czynny udział w różnych koncertach, projektach artystycznych, a także organizują audycje, podczas których prezentują swoje umiejętności i wymieniają się doświadczeniami. Studenci, między innymi poprzez uczestnictwo w kursach i wycieczkach organologicznych integrują się także z członkami bliźniaczych kół naukowych uczelni muzycznych w Polsce i Europie.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekunowie – mgr Radosław Kuliberda, mgr Łukasz Mosur
  • przewodnicząca – Anna Chowaniec
  • wiceprzewodniczący – Wojciech Buczyński
  • sekretarz – Patrycja Olszewska

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Naukowe Koło Klawesynu i Muzyki Dawnej „Café Bruce”

Organowe Koło Naukowe Naukowe Koło Klawesynu i Muzyki Dawnej powstało w październiku 2017 roku jako inicjatywa studentów i pedagogów klawesynu oraz instrumentów dawnych Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.
Nazwa Koła powstała z połączenia nazwy słynnego lokalu w Lipsku, w którym w XVIII wieku odbywały się cotygodniowe koncerty Collegium Musicum, któremu przewodniczył sam Jan Sebastian Bach oraz imienia budowniczego uczelnianego klawesynu – Bruce’a Kennedy’ego.
Członkowie Koła zajmują się promowaniem muzyki dawnych wieków, organizowaniem pokazów, konferencji naukowych, prelekcji i koncertów na oryginalnych instrumentach historycznych, bądź ich wiernych kopiach.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Ewa Rzetecka-Niewiadomska
  • przewodnicząca – Agnieszka Dobroń

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Oboistów

Koło Naukowe Oboistów Koło Naukowe Oboistów działające przy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi dynamicznie rozwija swoją działalność pod opieką dr Agaty Piotrowskiej-Bartoszek. Koło tworzą studenci i pedagodzy klas oboju Uczelni, a także absolwenci łódzkiej Akademii Muzycznej. Celem działalności członków Koła jest popularyzowanie oboju i instrumentów pokrewnych (rożek angielski i obój d’amore) oraz prezentacja naszych studentów i pedagogów, a także zachęcanie młodych oboistów do nauki gry w naszej Akademii Muzycznej.

Zapraszamy do Nas!

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Agata Piotrowska-Bartoszek
  • przewodnicząca – Magdalena Sobczyk
  • sekretarz – Martyna Jankowska
  • skarbnik – Paulina Wdowiak

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Klarnecistów

Koło Naukowe Klarnecistów zrzesza studentów i pedagogów klas klarnetu Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Celem jego działalności jest poszerzanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie gry na klarnecie, a także popularyzacja muzyki poprzez organizację występów m.in. w uczelniach, szkołach, parafiach, przedszkolach, domach pomocy społecznej i innych instytucjach. Studenci uczestniczą w koncertach, seminariach, wykładach, kursach i konkursach. Na spotkaniach prowadzone są dyskusje dotyczące instrumentów, ustników, stroików, koncertów, nagrań itp.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Robert Stefański
  • przewodniczący – mgr Wojciech Sokołowski

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Saksofonistów

Koło Naukowe Saksofonistów

Koło Naukowe Saksofonistów funkcjonuje od września 2019 roku. Celem działalności Członków Koła jest poszerzanie wiedzy na temat historii i literatury saksofonowej, popularyzacja tego instrumentu oraz doskonalenie umiejętności wykonawczych poprzez aktywne uczestnictwo w koncertach, warsztatach i seminariach. Studenci zajmują się organizacją paneli dyskusyjnych, kursów mistrzowskich z zaproszonymi specjalistami, a także występów Członków Koła.
KNS tworzą podopieczni klas saksofonu łódzkiej Akademii Muzycznej, ale każdy student naszej Uczelni może wstąpić w szeregi Koła. Wystarczy skontaktować się z Zarządem lub Opiekunem Koła, zapoznać się ze statutem, a następnie wypełnić deklarację członkowską.

Jesteśmy chętni do współpracy z innymi kołami naukowymi działającymi przy Akademii i... nie tylko. Zapraszamy!

 

znajdz nas na facebooku opiekun – dr hab. Paweł Gusnar, prof. AM
przewodnicząca – Iga Drąg
wiceprzewodniczący – Vladyslav Semagin
sekretarz – Justyna Sołtysik
 

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Akordeonistów

Organowe Koło Naukowe Koło Naukowe Akordeonistów działające przy Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi prowadzi ożywioną działalność pod opieką dr. hab. Leszka Kołodziejskiego. Koło tworzą studenci oraz pedagodzy klas akordeonu. Celem działalności Koła jest popularyzowanie akordeonu oraz prezentacja dokonań studentów i wykładowców, a także zachęcanie młodych akordeonistów do kontynuacji nauki gry na instrumencie w łódzkiej Akademii Muzycznej. Studenci uczestniczą w wewnętrznych audycjach muzycznych, koncertach, seminariach i wykładach wybitnych osobowości muzycznych. Na spotkaniach słuchane są utwory akordeonowe, prowadzone są dyskusje dotyczące koncertów, nagrań. Dzięki działalności KNA następuje rozwój życia naukowego i artystycznego studentów.

Zapraszamy!

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Leszek Kołodziejski
  • przewodnicząca – Kamila Piecha
  • zastępca przewodniczącej – Maciej Reizer
  • skarbnik – Bartłomiej Białczak

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Gitarzystów

Koło Naukowe Gitarzystów Koło Naukowe Gitarzystów zrzesza studentów klas gitary Akademii Muzycznej w Łodzi. Opiera swoją działalność na pracy zespołowej swoich członków. Członkowie współpracują z innymi kołami gitarzystów uczelni muzycznych w Polsce. Organizują koncerty na zasadzie wymiany, uczestniczą w różnych warsztatach oraz wspólnie starają się doskonalić umiejętności gry na instrumencie na zasadzie wspólnych doświadczeń.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Maciej Staszewski, prof. AM
  • przewodniczący – Rafał Siedlecki
  • wiceprzewodnicząca – Kalina Polańska

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


DZIEKAN

prof. dr hab. Urszula Kryger

 
RADA WYDZIAŁU

Lista członków Rady Wydziału

  1. prof. dr hab. Urszula Kryger
  2. prof. dr Krzysztof Bednarek
  3. prof. dr hab. Jolanta Gzella
  4. prof. dr hab. Piotr Miciński
  5. prof. dr hab. Janusz Ratajczak
  6. prof. dr hab. Ziemowit Wojtczak
  7. prof. dr hab. Włodzimierz Zalewski
  8. prof. dr hab. Beata Zawadzka-Kłos
  9. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, prof. AM
  10. dr hab. Aleksandra Bubicz-Mojsa, prof. AM
  11. dr hab. Anna Dzionek-Kwiatkowska, prof. AM
  12. dr hab. Bożena Wagner, prof. AM
  13. dr hab. Brian Fentress
  14. dr hab. Agata Górska-Kołodziejska
  15. dr hab. Stanisław Kierner
  16. dr hab. Patrycja Krzeszowska-Kubit (urlop macierzyński)
  17. dr hab. Jacek Owczarek
  18. dr hab. Marek Rachoń
  19. dr hab. Przemysław Rezner
  20. dr Danuta Dudzińska-Wieczorek
  21. dr Anna Werecka-Gryć
  22. stud. Anna Durniat
  23. stud. Zenon Klaus

 
INSTYTUTY

Instytut Wokalno-Aktorski

Instytut Choreografii i Technik Tańca

 
KATEDRY

 
KOŁA NAUKOWE

Koło Naukowe Miłośników Opery

Koło Naukowe Miłośników Opery Liczna, pozytywna grupa studentek i studentów Akademii Muzycznej w Łodzi – nie tylko z Wydziału Sztuk Scenicznych – niezwykle kreatywnych, pełnych pomysłów, zapału do pracy i dobrej energii. Celem Koła Naukowego Miłośników Opery jest zgłębianie wiedzy muzycznej na temat opery, poprzez organizację koncertów, konferencji i artystycznych wyjazdów. W Roku Moniuszkowskim Koło przygotowało koncert Moniuszko – arie i pieśni zaprezentowany w łódzkiej Akademii Muzycznej i Miejskim Domu Kultury w Radomsku. Studenci z powodzeniem realizowali projekt Z opery na Broadway, który miał swoją premierę 10 kwietnia 2019 roku w ramach III Muzycznego Forum Młodych Naukowców i Artystów. W tym przypadku członkowie sięgnęli po repertuar musicalowy, aby przekonać się jaka jest różnica między operą a musicalem. Koło prowadzi ożywioną współpracę ze studentami innych specjalności.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun
    dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM
  • przewodnicząca
    Magdalena Cieślak
  • wiceprzewodniczący ds. artystycznych
    Anna Durniat, Wojciech Sztyk
  • wiceprzewodnicząca ds. organizacji
    Alina Tochek
  • skarbnik
    Wojciech Dzwonkowski

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Miłośników-Wykonawców Muzyki Kameralnej

logokmwmk Przewodnia idea działalności członków Koła – wykonawstwo kameralne – wysnuta jest z tradycji salonu muzycznego. Poznając spuściznę XIX wiecznej literatury muzycznej studenci szukają wzajemnych inspiracji w pieśniarstwie kameralnym i zestawieniach wokalno-instrumentalnych. Każdy miłośnik kameralnego współdziałania, wstępując do Koła staje się aktywnym wykonawcą. Efektem spotkań członków Koła, równoznacznych z pracą nad utworem są w założeniu prezentacje przed publicznością. Wykonując tradycyjne utwory członkowie są otwarci na współczesne możliwości i potrzeby, dokonując kreatywnych transkrypcji i aranżacji.

Koło ma charakter międzywydziałowy.
Zapraszamy do wspólnej inicjatywy wokalistów, instrumentalistów i kompozytorów!

     
    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr Dorota Brolik-Bekrycht
  • przewodnicząca – Martyna Czausz
  • zastępca przewodniczącej – Katarzyna Kłosowska
  • sekretarz – Aleksandra Hawro-Łyko

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Musicalowe Koło Naukowe „Śliska Błyskawica”

Musicalowe Koło Naukowe „Śliska Błyskawica”

Musicalowe Koło Naukowe „Śliska Błyskawica” to inicjatywa studentów specjalności musical Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Zespół tworzą młodzi ludzie, pełni energii i chęci do działania, połączeni pasją do dramatyczno-muzycznych form teatralnych. Głównym celem działalności członków Koła jest rozwój i praktyczne wykorzystywanie umiejętności nabywanych podczas toku studiów – tworzenie spektakli, koncertów, pokazów i widowisk artystycznych, nabywanie świadomości zawodowej, a także współpraca z instytucjami kulturalnymi oraz edukacyjnymi. Do najbardziej spektakularnych sukcesów należy zaliczyć wielokrotne wystawienie autorskiego spektaklu Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba, przy którego realizacji członkowie Koła, oprócz pracy scenicznej, byli współodpowiedzialni za reżyserię, scenografię, kostiumy i choreografię, a także działania organizacyjne i promocyjne.

     
    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Anna Dzionek-Kwiatkowska, prof. AM
  • przewodnicząca – Wiktoria Boroś
  • zastępcy przewodniczącej – Maja Korbiel, Zenon Klaus
  • sekretarz – Marta Kosiorek

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 
DZIEKAN

dr hab. Marcin Wolniewski, prof. AM

 
RADA WYDZIAŁU

Lista członków Rady Wydziału

  1. prof. dr hab. Anna Domańska
  2. prof. dr hab. Sławomir Kaczorowski
  3. prof. dr hab. Barbara Ostrowska
  4. prof. dr hab. Marta Szoka
  5. prof. Zygmunt Krauze
  6. prof. dr Jerzy Swoboda
  7. prof. dr hab. Ryszard Daniel Golianek
  8. dr hab. Olga Hans, prof. AM
  9. dr hab. Ewa Kowalska-Zając, prof. AM
  10. dr hab. Barbara Sobolczyk, prof. AM
  11. dr hab. Ewa Wojtyga, prof. AM
  12. dr hab. Krzysztof Grzeszczak, prof. AM
  13. dr hab. Jerzy Rachubiński, prof. AM
  14. dr hab. Marcin Stańczyk, prof. AM
  15. dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM
  16. dr hab. Marcin Wolniewski, prof. AM
  17. dr hab. Dawid Ber, prof. AM
  18. dr hab. Artur Zagajewski, prof. AM
  19. dr hab. Jacek Rogala
  20. dr hab. Kinga Litowska
  21. dr Barbara Dominiak
  22. dr Ewa Kumik, prof. AM
  23. mgr Aleksandra Bęben
  24. mgr Izabela Nahajowska
  25. dr Magdalena Grajter
  26. dr Andrzej Witusik
  27. mgr Marta Szeliga-Frynia
  28. stud. Jakub Jung
  29. stud. Weronika Cieślik

 
INSTYTUTY

Instytut Kompozycji, Teorii Muzyki i Dyrygentury

Instytut Rytmiki, Terapii i Edukacji Muzycznej

Instytut Mediów i Produkcji Muzycznej

 
RADA INSTYTUTU
 
PRACOWNIE

    • dr Roman Drozd
    • mgr Aleksandra Bęben
    • mgr Robert Kamyk

    WSPÓŁPRACA

    • prof. dr hab. Jarosław Płuciennik
    • dr Marcin Głuszak
    • dr Ewa Staszewska
    • mgr Małgorzata Anna Gutman-Fonferko
    • mgr Magdalena Kulczyńska
    • mgr Hubert Malinowski
    • mgr Paweł Marzec
    • mgr Przemysław Psikuta
    • mgr Łukasz Słociński
    • mgr Piotr Sylwestrzak
    • mgr Ewa Truszkowska
    • mgr Maciej Żebrowski
    • dr hab. Marian Szukalski
    • mgr inż. Krzysztof Sztekmiler

    WSPÓŁPRACA

    • dr inż. Piotr Górski
    • mgr Tomasz Kąkolewski
    • mgr Adam Lewandowski
    • mgr Vadim Radishevskiy
    • mgr Damian Wyrzykowski
    • dr Piotr Deptuch
    • dr Arleta Nawrocka-Wysocka
    • dr Małgorzata Sułek
    • dr Krzysztof Grzegorzewski

    WSPÓŁPRACA

    • mgr Aleksandra Bęben
    • mgr Leszek Bonar
    • mgr Magdalena Miśka
    • mgr Adam Suprynowicz

 

  • OFERTA DYDAKTYCZNA INSTYTUTU MEDIÓW I PRODUKCJI MUZYCZNEJ zobacz

 

znajdz nas na facebooku

 

 
KATEDRY

Katedra Dyrygentury

Katedra Teorii Muzyki

Katedra Kompozycji

Katedra Edukacji Muzycznej

Katedra Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej

 
ZAKŁADY

Zakład Badań nad Percepcją Słuchową Muzyki

Studio Muzyki Elektronicznej

 
PRACOWNIE

Pracownia Muzykoterapii

Pracownia Realizacji Dźwięku

  • dr hab. Marian Szukalski
  • mgr inż. Krzysztof Sztekmiler

WSPÓŁPRACA

  • dr inż. Piotr Górski
  • mgr Tomasz Kąkolewski
  • mgr Adam Lewandowski
  • mgr Vadim Radishevskiy
  • mgr Damian Wyrzykowski

Pracownia Muzyki w Mediach

  • dr Piotr Deptuch
  • dr Arleta Nawrocka-Wysocka
  • dr Małgorzata Sułek
  • dr Krzysztof Grzegorzewski

WSPÓŁPRACA

  • mgr Aleksandra Bęben
  • mgr Leszek Bonar
  • mgr Magdalena Miśka
  • mgr Adam Suprynowicz

Pracownia Produkcji Muzycznej

  • dr Roman Drozd
  • mgr Aleksandra Bęben
  • mgr Robert Kamyk

WSPÓŁPRACA

  • prof. dr hab. Jarosław Płuciennik
  • dr Marcin Głuszak
  • dr Ewa Staszewska
  • mgr Małgorzata Anna Gutman-Fonferko
  • mgr Magdalena Kulczyńska
  • mgr Hubert Malinowski
  • mgr Paweł Marzec
  • mgr Przemysław Psikuta
  • mgr Łukasz Słociński
  • mgr Piotr Sylwestrzak
  • mgr Ewa Truszkowska
  • mgr Maciej Żebrowski

 
KOŁA NAUKOWE

Koło Naukowe Kompozycji i Teorii Muzyki

logo knkitm wersja skrot Koło Naukowe Kompozycji i Teorii Muzyki skupia swoją działalność głównie wokół badań teoretyczno-muzycznych i twórczości kompozytorskiej. Do działań Koła należą między innymi spotkania poświęcone twórczości poszczególnych kompozytorów, nurtów i zjawisk w muzyce XX i XXI wieku, a także organizacja koncertów, na których prezentowane są utwory młodych kompozytorów należących do Koła. Do najważniejszych dokonań ostatnich lat należy zaliczyć prezentacje podczas Muzycznego Forum Artystów i Naukowców: projekty Tramwaj nr 8 oraz Barwy, a także koncert Piętro Wyżej w ramach Konferencji Muzyka Media Marketing. Doroczną tradycją jest organizacja Koncertu (teoretycznie) kompozytorskiego, podczas którego wykonywane są utwory powstałe na zajęciach z kontrapunktu i harmonii. Członkowie Koła uczestniczą również w ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych.

Innym, równie ważnym obszarem działalności Koła Naukowego Kompozycji i Teorii Muzyki jest udział jego członków w sesjach Musica Moderna. Studenci, dwa razy w roku, mają okazję wziąć udział w sesji jako kompozytorzy, wykonawcy i czynni odbiorcy – komentatorzy. W ramach pokoncertowych dyskusji studenci poznają podstawy krytyki muzycznej, ucząc się formułować opinie na temat usłyszanych utworów. Często mają również możliwość zadawania pytań autorom kompozycji.

Członkami Koła Naukowego Kompozycji i Teorii Muzyki są studenci tych dwóch kierunków oraz studenci nowszych specjalności – kompozycji muzyki filmowej oraz muzyki w mediach. Formuła Koła jest otwarta – sympatycy wyrażający chęć uczestnictwa w spotkaniach są mile widziani.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekunowie
    dr hab. Artur Zagajewski, prof. AM
    mgr Maciej Kabza
  • przewodniczący – Maciej Michaluk
  • zastępca przewodniczącego – Jakub Jung
  • sekretarz – Piotr Mika

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Młodych Pedagogów Muzyki

Koło rozpoczęło działalność w 2016 roku po przekształceniu wcześniej istniejącego Koła Edukacji Muzycznej. Celem członków Koła jest rozbudzanie zainteresowania pracą naukową i badawczą w zakresie pedagogiki muzyki. Do zadań studentów należy upowszechnianie muzyki artystycznej wśród dzieci i młodzieży, animacja naukowego i artystycznego życia uczelni poprzez organizowanie konferencji i koncertów, a także promocja kultury. Członkowie Koła biorą czynny udział w wykładach oraz spotkaniach ze specjalistami różnych dziedzin – pedagogiki, dyrygentury, wokalistyki, animacji sztuki i emisji głosu.

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr Ewa Kumik, prof. AM
  • przewodniczący – Bartosz Szwarc
  • sekretarz – Agata Sobieszek
  • księgowa – Klaudia Kukla

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe Rytmiki i Improwizacji

Koło Naukowe Rytmiki i Improwizacji Koło powstało w roku akademickim 2017/2018. Członkinie Koła łączą działalność artystyczną, naukową i propagatorską. Założycielki stworzyły dla siebie nawzajem płaszczyznę, na której mogą wymieniać myśli, dzielić się doświadczeniami i inspirować się nawzajem. Do głównych celów Koła należy poszerzanie wiedzy, dzielenie się nią w obszarach własnych zainteresowań, podejmowanie własnych inicjatyw naukowych, eksperymentowanie oraz poszukiwanie w realizacjach własnych pomysłów ruchowych i muzycznych.
Członkinie Koła organizują spotkania, warsztaty z zaproszonymi gośćmi, wspólne wyjścia na koncerty, a także do teatrów. Z powodzeniem realizują współprace z innymi kołami naukowymi działającymi przy uczelni, między innymi w ramach projektu Z opery na Broadway z Kołem Naukowym Miłośników Opery.

 
Wszystkich zainteresowanych nasza działalnością zachęcamy do kontaktu!

 

    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr Barbara Dominiak
  • przewodnicząca – Małgorzata Burzyńska
  • wiceprzewodnicząca – Jadwiga Sadurska

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Koło Naukowe „Piąte Koło u Wozu”

Koło Naukowe „Piąte Koło u Wozu” Lubisz słuchać dobrej muzyki? Interesuje Cię nie tylko zachwycanie się nią, lecz także to, w jaki sposób staje się ona popularna? Chciałbyś dowiedzieć się, dlaczego jedni odnoszą sukces, a inni mimo talentu pozostają w cieniu? Chcesz zdobywać wiedzę o tym, co już było, ale jesteś też otwarty na nowości? Trafiłeś idealnie!
Media i muzyka w XXI wieku pozostają nierozerwalne. Członkowie Piątego Koła u Wozu poznają tajniki dobrej promocji, uczą się organizować wydarzenia artystyczno-naukowe i szanują wszystkie gusta muzyczne, bo to różnorodność gwarantuje rozwój. Ich celem jest współpraca z artystami oraz dziennikarzami, by zdobywać doświadczenie w pracy w mediach. Co roku organizują konferencję naukową Muzyka – media – marketing, zapraszając na wykłady i warsztaty najwybitniejszych specjalistów tych trzech dziedzin.
Założycielami Piątego Koła u Wozu są studenci kierunku muzyka w mediach Są otwarci na nowych członków, którzy chcą rozwijać zarówno siebie, jak i wzbogacić swoją wiedzą Koło.

ZAPRASZAMY
    znajdz nas na facebooku
  • opiekun – dr hab. Beata Stróżyńska, prof. AM
  • przewodnicząca – Aleksandra Frączek
  • wiceprzewodnicząca – Greta Wolny

kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.