WARSZTATY DLA UCZNIÓW SZKÓŁ MUZYCZNYCH II STOPNIA, STUDENTÓW ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH MUZYKĄ I RUCHEM

28 września 2018, piątek, godz. 11.00 – 19.00
Budynek Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a

SPOTKANIA RUCHU, MUZYKI I IMPROWIZACJI

PROWADZĄCY
ANNA WYTYCH-WIERZGACZ – TANIEC WSPÓŁCZESNY (3 godziny lekcyjne)

Warsztaty taneczne z zakresu podstawowych elementów tańca współczesnego oraz wybranych sposobów kompozycji krótkich układów choreograficznych. W ramach zajęć zostaną zaproponowane różne kombinacje ćwiczeń. Zostanie podjęta również próba kompozycji krótkiej choreografii.

HUBERT SKONIECZKA – PLASTYKA CIAŁA I TECHNIKA RUCHU (3 godziny lekcyjne)

Plastyka ciała w formie, którą prowadzący poznał i przekazuje podczas swoich warsztatów, jest elementem warsztatu ruchowego aktora i wywodzi się z tradycji pantomimy wrocławskiej. Warsztat obejmuje blok ćwiczeń stanowiący jedną pełną sesję treningową. Jej celem jest poszerzenie świadomości własnego ciała oraz nadanie wyrazistości ruchu.

ELŻBIETA ALEKSANDROWICZ – KOMPOZYCJA RUCHU (1 godzina zegarowa)

Warsztaty z zakresu kompozycji ruchu. Osoby uczestniczące w zajęciach będą mogły doświadczyć różnych środków ekspresji stymulowanych kompozycjami muzyki XXI wieku. Efektem finalnym będzie naszkicowanie kompozycji przestrzenno-ruchowej.

EWA WOJTYGA – RYTMIKA I TANIEC (1 godzina zegarowa)

Polka, tango, walc, tańce historyczne będą inspiracją do ćwiczeń inhibicyjno-incytacyjnych, tanecznych i terapeutycznych.

PLAN DNIA
  • 11.00 – 13.15 – warsztaty blok I
  • 13.30 – 15.45 – warsztaty blok II
  • 15.45 – 16.45 – przerwa
  • 16.45 – 19.00 – warsztaty blok III
OPŁATA ZA WARSZTATY
  • 50 zł – uczniowie i studenci
  • 100 zł – osoby pracujące
ZGŁOSZENIA
  • Formularz zgłoszeniowy na warsztaty pojawi się wkrótce.
  • Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Liczba miejsc ograniczona.
    Organizatorzy potwierdzą przyjęcie zgłoszenia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
WPŁATY PROSIMY KIEROWAĆ NA KONTO

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi
90-716 Łódź, ul. Gdańska 32
Bank PEKAO SA II O/Łódź
97 1240 3028 1111 0000 2822 1999
W tytule przelewu należy wpisać:
spotkania RMiI/ imię / nazwisko / faktura (osoby które chcą otrzymać fakturę)
Uwaga! Faktury będą wystawiane wyłącznie na płatnika (osobę/instytucję dokonującą przelewu).

OBIAD

Aby w dniu warsztatów uczestniczyć w obiedzie, należy zaznaczyć deklarację w formularzu zgłoszeniowym, a w dniu warsztatów opłacić posiłek. Catering – cena 15 zł.

 

 

mgr HUBERT SKONIECZKA

Hubert Skonieczka Od 2010 roku czynnie zajmuje się teatrem pantomimy. Szkolił się pod okiem aktorów mimów słynnego zespołu Henryka Tomaszewskiego oraz podczas rozlicznych warsztatów z zakresu pantomimy, teatru ruchu, aktorstwa i tańca w Polsce i za granicą. Był członkiem autorskiego Teatru Formy Józefa Markockiego (absolwent PWST we Wrocławiu, aktor Wrocławskiego Teatru Pantomimy w latach 1993-97). Największy wpływ na jego tożsamość artystyczną mieli: Tomasz Dajewski (aktor WTP w latach 1981-1991, dziś reżyser, choreograf, pedagog), Mariusz Sikorski (aktor WTP od 1982 roku do dziś) oraz Jerzy Kozłowski (aktor WTP w latach 1959-1976, reżyser, choreograf, pedagog PWST we Wrocławiu). Aktualnie działa niezależnie, biorąc gościnny udział w spektaklach, happeningach, performansach i innych przedsięwzięciach artystycznych. Prowadzi również warsztaty z zakresu pantomimy i plastyki ciała dla dzieci, młodzieży i dorosłych.

 

mgr ANNA WYTYCH-WIERZGACZ

Anna Wytych-Wierzgacz Absolwentka specjalności Taniec, Wydziału Sztuk Scenicznych Uniwersytetu Paris VIII (Paryż, Francja), a także absolwentka studiów licencjackich filologii romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich; uczestniczyła m.in. w laboratorium Reny Mireckiej „Karawanasun” w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu oraz w intensywnym kursie techniki Marthy Graham w Martha Graham School w Nowym Jorku. Była tancerką Teatru Tańca Alter; zatańczyła w spektaklach „Odwrócenie” i „Trzcina” w choreografii Tomasza Wierzgacza; stworzyła spektakle solowe „Fermina”, „Kontakt”, „Czy ze mną”. Uczy tańca współczesnego w Studium Animatorów Kultury w Kaliszu oraz na specjalności choreografia i techniki tańca w Akademii Muzycznej w Łodzi. Tworzy autorskie choreografie solowe oraz zespołowe z młodymi tancerzami w ramach procesu dydaktycznego, opracowuje ruch sceniczny do spektakli teatralnych i działań z zakresu sztuk plastycznych.

 

dr hab. EWA WOJTYGA, prof. AM

Ewa Wojtyga Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi. W roku 1986 uzyskała dyplom magistra w zakresie teorii muzyki na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Rytmiki, a następnie w 1988 – dyplom magistra w zakresie rytmiki. Od roku 1989 wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi. Od 2008 roku profesor Akademii Muzycznej w Łodzi oraz profesor Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (do 2017). W latach 2006-2011 profesor w Wyższej Szkole Umiejętności w Kielcach na kierunku Taniec. Uczestnik krajowych i międzynarodowych kongresów, konferencji, sesji naukowych i warsztatów. Prowadzi wykłady i zajęcia warsztatowe podczas konferencji, sesji naukowych, seminariów i warsztatów w kraju i za granicą. Autorka artykułów dotyczących metody Emila Jaques-Dalcroze’a oraz współredaktor i redaktor wydawnictw Akademii Muzycznej w Łodzi.

 

dr hab. ELŻBIETA ALEKSANDROWICZ, prof. AM

Elżbieta Aleksandrowicz Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi, ukończyła studia w zakresie rytmiki (1989). Jest wykładowcą w macierzystej Uczelni oraz w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Prowadzi zajęcia z muzykami, aktorami i tancerzami. Specjalizuje się w przedmiotach z zakresu rytmiki, improwizacji i kompozycji ruchu, interpretacji muzyki ruchem oraz improwizacji fortepianowej. Uczestniczy w konferencjach, kursach i warsztatach dotyczących rytmiki i tańca. Jest autorką interpretacji ruchowych, spektakli performatywnych, piosenek dla dzieci i opracowań warstwy muzycznej do spektakli teatralnych.