29 listopada, środa, godz. 18.00
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a
bilety: 30 zł i 20 zł

wykonawcy:
studenci Katedry Musicalu i Choreografii Akademii Muzycznej w Łodzi
Anna Dzionek-Kwiatkowska, Jolanta Gzella – kierownictwo artystyczne
Zuzanna Dinter-Markowska, Anna Wytych-Wierzgacz – choreografia i ruch sceniczny

Studenci Katedry Musicalu i Choreografii Akademii Muzycznej w Łodzi

 

ANNA DZIONEK-KWIATKOWSKA

Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie śpiewu prof. Adeli Winiarskiej-Skrzyneckiej, laureatka nagrody specjalnej na XXXIII Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Francisca Viñasa w Barcelonie i III nagrody na X Międzyuczelnianym Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi. Umiejętności wokalne doskonaliła na kursach prowadzonych m.in. przez Victorię de los Angeles, Daltona Baldwina, Ewę Podleś, Jerzego Marchwińskiego i Eugeniusza Sąsiadka. W 1993 roku rozpoczęła współpracę z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej w Łodzi, jako ilustrator. W latach 1994-1996 współpracowała z Filharmonią Łódzką, Łódzkim Towarzystwem Muzycznym i Impresariatem Artystycznym Wag-Art, biorąc udział w licznych koncertach. W 2000 roku nawiązała współpracę z U.B.S. w Schwedt (Niemcy) przy niemieckiej realizacji musicalu West Side Story. Od 1997 roku, przez prawie dwadzieścia lat była solistką Teatru Muzycznego w Łodzi, w którym wystąpiła w ponad 1300 koncertach i przedstawieniach, takich jak: Baron cygański, Bal w Savoyu, Kraina uśmiechu, Król walca, Orfeusz w piekle, Can-Can, Księżniczka czardasza, Wiktoria i jej huzar, Wesoła wdówka, Czarodziejski flet, Skrzypek na dachu, Człowiek z la Manchy, Zorba, Siostrunie, Porwanie Sabinek, Nad pięknym modrym Dunajem, Bo to jest miłość, Pomarzyć dobra rzecz, Gala Strauss, Zemsta nietoperza, Znasz-li ten kraj, Brodway róg Północnej, Jeszcze nie pora nam spać, Zapalcie światła na Ziemi, Kopciuszek, Pinokio. W swoim dorobku artystycznym ma także monodram muzyczny Yentl. Wraz z Teatrem uczestniczyła w kilkunastu tournée po Niemczech, Belgii i Luksemburgu, biorąc udział w blisko 300 spektaklach. W latach 2010-2011 była solistką Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, gdzie występowała w polskiej wersji musicalu Les Miserables. W tym czasie zagrała na scenie tego teatru około 250 spektakli.
Swoją działalność artystyczną łączy z działalnością pedagogiczną – od 2004 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w łódzkiej Akademii Muzycznej. W roku 2013 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka, a rok później została kierownikiem Katedry Musicalu i Choreografii, gdzie prowadzi również klasę śpiewu musicalowego.
Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Łodzi, odznaczona Odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, uhonorowana statuetką Ariona przez Sekcję Teatrów Muzycznych ZASP.

 

JOLANTA GZELLA

Ukończyła studia w łódzkiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu prof. Zofii Stefańskiej oraz Studium Pedagogiczne i metodykę nauczania śpiewu pod kierunkiem prof. Tatiany Mazurkiewicz. Jest laureatką II nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi i wyróżnienia na Konkursie im. Karola Szymanowskiego, również w Łodzi.
Uczestniczyła w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in.: w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Kamieniu Pomorskim, w Bydgoskim Festiwalu Operowym, Festiwalu im. Jana Kiepury, Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, Muzyka w Starym Klasztorze, Viva il canto w Cieszynie. Dokonała nagrań płytowych, m.in.: przekroju opery Straszny Dwór Stanisława Moniuszki, wyboru pieśni Władysława Żeleńskiego Barwy uczuć, J. Bauer – heterogeniczny, twórczości kameralnej Grażyny Bacewicz, twórczości kameralnej Johannesa Brahmsa, piosenek Piotra Hertla Zielony Pejzaż (DVD), pieśni Stanisława Moniuszki Znasz-li ten kraj. Odtwarzała wiele pierwszoplanowych ról na scenach teatrów operowych w kraju oraz podczas zagranicznych tournée w Niemczech, we Włoszech, Austrii, Belgii, Danii, Holandii, Szwajcarii i Luksemburgu. Związana była, jako solistka, z Operą na Zamku w Szczecinie, Operetką w Szczecinie, Operą Nova w Bydgoszczy, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą w Krakowie i Teatrem Muzycznym w Łodzi.
Ma w swym dorobku ponad czterdzieści partii operowych, operetkowych i musicalowych. Śpiewała w Baronie Cygańskim, Zemście Nietoperza, Skrzypku na dachu, Ziemi Obiecanej, Strasznym Dworze, Carmen, Nabucco, Dialogach Karmelitanek, Falstafie, Kandydzie, Porgy i Bess, Wielkiej Księżnej Gerolstein, Orfeuszu w Piekle. Współpracowała z zespołami filharmonicznymi w Łodzi, Częstochowie, Szczecinie, Bydgoszczy i Białymstoku. Od 2008 roku współpracuje z Operą Krakowską, gdzie w 2012 roku zaśpiewała partię Marceliny w premierze Wesela Figara Mozarta z towarzyszeniem Mariusza Kwietnia. Z równym powodzeniem śpiewa również repertuar oratoryjny.
Wyróżniona Nagrodą Prezydenta Miasta Łodzi, odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, uhonorowana statuetką Ariona przez Sekcję Teatrów Muzycznych ZASP.
Jolanta Gzella od 1987 roku jest zatrudniona w łódzkiej Akademii Muzycznej, obecnie na stanowisku profesora na Wydziale Wokalno-Aktorskim, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego i musicalowego.

 

ANNA WYTYCH-WIERZGACZ

Absolwentka specjalności taniec Wydziału Sztuk Scenicznych Uniwersytetu Paris VIII we Francji. Posiada dyplom licencjacki z filologii romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, dyplom Kolegium Języków Obcych we Wrocławiu oraz dyplom tancerza zawodowego przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich. W latach 1990-2005 była tancerką Teatru Tańca ALTER, w 2008 roku zatańczyła w spektaklu Odwrócenie, a w 2004 w spektaklu Trzcina w choreografii Tomasza Wierzgacza. Stworzyła spektakle solowe: Fermina, Kontakt, Czy ze mną. W 2014 roku uczestniczyła w intensywnym kursie techniki Marthy Graham w Nowym Jorku. Uczy tańca współczesnego i techniki wolnej w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu oraz na Wydziale Choreografii i Technik Tanecznych w Akademii Muzycznej w Łodzi. Jest choreografem zespołu tańca współczesnego Studnia, dla którego regularnie tworzy choreografie i działania performatywne we współpracy z młodymi tancerzami. Prowadziła lekcje tańca współczesnego podczas sesji warsztatowych, m.in. we Wrocławiu, Białymstoku, Warszawie, Łodzi, Wiśle i Lublinie.

 

ZUZANNA DINTER-MARKOWSKA

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. W latach 1995-1996 była solistką baletu w Teatrze Muzycznym w Lublinie. W latach 1996-2015 pracowała w Teatrze Muzycznym w Łodzi, gdzie była koryfejem baletu, asystentem choreografa.
Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, specjalności choreografia i teoria tańca, a także absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Pracowała z dziećmi i młodzieżą w zespołach amatorskich.
Jest laureatką III nagrody w konkursie choreograficznym Warszawska Platforma Tańca 2015 za etiudę Rene i Georgette.
Wyróżniona Odznaką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.