16 lutego 2016 roku, wtorek
Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Łodzi, ul. Żubardzka 2a, wstęp wolny

Program konferencjikonferencja zrodla i inspiracje

14.00 – otwarcie konferencji – dr hab. Adam Manijak, Kierownik Katedry Jazzu i Perkusji
14.00 – Tzu-Chun Amber Chen (Tajwan)
Marimba u źródeł – historia instrumentu
14.45 – Piotr Pniak (Polska)
W poszukiwaniu inspiracji
15.15 – Antonio Gutierrez Rubio (Hiszpania)
Inny wymiar perkusji
16.15 – Aicardo Pedro Mosguera (Kolumbia), Paweł Kucharczuk (Polska)
Muzyczne spektrum Brazylii. Wybrane postacie

18.00 Koncert Kolory perkusji
program
Ivan Trevino – 2+1
wykonawcy: Equilibri Duo: Tzu-Chun Amber Chen, Julianna Siedler – marimba

Piotr Pniak – Gralic ǀ instrumenty dęte, perkusyjne i taśma
wykonawcy: Piotr Pniak – instrumenty perkusyjne, taśma, Piotr Biskupski – instrumenty perkusyjne, Klaudia Mazur – instrumenty perkusyjne i quasi perkusyjne, Jacek Delong, Michał Małota, Jan Małkowski – saksofony, Piotr Mełech – klarnet, Bogna Dulińska – fortepian

Guillo Espel – Zamba para escuchar tu silencio
Keiko Abe – Variation on Dowland's Lachrimae Pavane
wykonawca: Tzu-Chun Amber Chen – marimba

Javier Álvarez – Temazcal ǀ marakasy i taśma
Mark Applebaum – Aphasia ǀ teatr instrumentalny
Cia Kalua – Ceci n'est pas une balle ǀ body percussion, teatr instrumentalny, taśma
wykonawca: Antonio Gutierrez Rubio

Aicardo Pedro Mosguera, Paweł Kucharczuk – Improwizacja  Ritmos Latinos y instrumentos brasilenios
wykonawcy: Aicardo Pedro Mosguera, Paweł Kucharczuk

Prowadzenie i konsultacja artystyczna – Piotr Pniak
Konferencji towarzyszy wystawa tkanin Jakuba Balcerskiego (ASP Łódź)

***

Antonio Gutiérrez Rubio
Urodzony w Hiszpanii. Rozpoczął naukę gry na perkusji w wieku 5 lat. Po uzyskaniu dyplomów w Murcia Conservatory (Hiszpania) i Brussels Royal Conservatory (Belgia) rozwijał swoje umiejętności gry poprzez m.in. prowadzenie badań i poznawanie technik zapamiętywania związanych ze współczesnym wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych. Został przyjęty do Codarts-Hogeschool voor de Kunsten w Rottedramie (Holandia), gdzie uzyskał dyplom magisterski w zakresie perkusji współczesnej, pracując pod kierunkiem Hansa Leendersa, Chrisa Leendersa i René Spieringsa. W międzyczasie rozpoczął naukę w LUCA-Lemmens Institute w Leuven (Belgia). Tam też uzyskał dyplom magisterski z wyróżnieniem w specjalności Marimba u pedagogów Ludwiga Alberta i Ching Cheng Lin. Obecnie gra na kotłach w Torrevieja Symphonic Orchestra (Hiszpania), jest perkusistą w Leine Roenaba Dance & Music w Amsterdamie i nauczycielem gry na marimbie w Concordia Music School w Rotterdamie (Holandia).

Tzu-Chun Amber Chen
Pochodzi z Taipei na Tajwanie. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku sześciu lat od grycna fortepianie i perkusji.  Ukończyła stopień licencjacki w dziedzinie perkusji w Soochow – Uniwersytecie Tajwańskim u professor Kuang Yuan Kuo. Po czym wyjechała do Europy, gdzie rozpoczęła studia w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii pod kierunkiem Ludwiga Alberta i Leo Ouderits, po ukończeniu których otrzymała tytuł magistra marimby w 2011 roku. W 2013 ukończyła studia podyplomowe w Leuven, University Collage of Art (LUCA), pod kierunkiem Ludwiga Alberta. Otrzymała stopień master after master (MANAMA) w dziedzinie marimby, a także stopień magistra kameralistyki. Tzu-Chun Amber Chen zdobyła pierwszą nagrodę w 2011 na European Music Competition Italy w dziedzinie marimba solo. Wśród wielu realizowanych przez nią projektów, jest członkiem Flanders Marimba Ensemble działającego w  Belgii, gościnnie występuje z The Bracket Percussion Ensemble, a także działa jako kotlista doangażowany Youth Philharmonic Symphony Orchestra na Tajwanie. W 2012/2013 Chen rozpoczęła działalnośc we współpracy z Newton’s Apple Culture  przy organizowaniu działań kulturalnych oraz koncertów. Aktualnie jest aktywna na arenie międzynarodowej, jako solistka i członkini zespołów kameralnych. Realizowane przez nią projekty obejmując współpracę z chińską ambasadą w Belgii, międzynarodowymi firmami muzycznymi, Stowarzyszenie Profesionalistów z Chin w Belgii (Association of Chinese Professionals – ACPB) oraz chińskim społecznościami. Od początku 2014 roku wraz z Julianną Kamilą Siedler tworzy duet Equilibri Duo.

Aicardo Pedro Mosquera
Pochodzi z Cali z Kolumbii. Perkusista zespołów Salsa Central, Melao oraz  gościnnie Tripulacion Cubana. Muzyk z rodziny utalentowanych salseros z Kolumbii. Geniusz punktualności rytmicznej oraz wyjątkowy animator.

Paweł Kucharczuk
Popularyzator wielokulturowości w Polsce, kolekcjoner muzyki, perkusjonalista oraz prezenter radiowy (Jazz Radio, radio Pin, RDC). Współtworzył projekty: grupę twórczą Primitivo, Clue Źródło - Scena Muzyki Świata, projekty edukacyjne Stowarzyszenia Kultury Brazylijskiej, festiwal "Planeta Latina", trzy edycje Warszawskiego Tygodnia Wielokulturowego czy coroczny Festiwalu Brazylijski w Warszawie (www.brasil.com.pl). Ma na koncie wiele prestiżowych imprez w Polsce i za granicą m.in. praca Dj-ska podczas gali Europejskiej Akademii Filmowej (European Film Awards Warsaw 2006), występy w Lizbonie jak i w Paryżu i Berlinie.

Piotr Pniak
Perkusista, doktor Akademii Muzycznej w Łodzi. Studiował grę na perkusji w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, którą ukończył z wyróżnieniem w 1996 roku. Od roku 2000 wykłada w macierzystej uczelni. W roku 2006 odbył przewód kwalifikacyjny i uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej. Specjalizuje się w interpretacji dzieł z zakresu tzw. multipercussion. Koncertuje i bierze udział w licznych nagraniach telewizyjnych i płytowych, pracując jako muzyk sesyjny z gwiazdami muzyki rozrywkowej, m.in. zespołami Proletaryat, Virgin, Moskwa, a także z Reni Jusis, Patrycją Markowską, Małgorzatą Ostrowską, Magdą Femme i Wojciechem Pilichowskim. Jest autorem programów poetycko-muzycznych. Wielokrotnie nagrywał muzykę dla potrzeb Telewizji Polskiej w Łodzi i Warszawie. Z Filharmonią Łódzką uczestniczył w nagraniu muzyki symfonicznej Rueda Landgaarda. Często występował w Filharmonii Łódzkiej jako solista i kameralista z akademickim zespołem Percussion Studio. Działalność artystyczna Piotra Pniaka to także kompozycja. Napisał muzykę do spektaklu Ekshumacja dla francuskiej grupy teatralnej Mosaique Theatre, do wystawy grafiki Anny Szyłło i spektaklu Bajki Jana Brzechwy, którego premiera odbyła się w Teatrze im. S. Jaracza w 2003 r. Stworzył też wiele utworów kameralnych z udziałem perkusji: Kursk, Wieloświat (dedykowany prof. B. Schaefferowi). Tworzy też dzieła kameralne na różne instrumenty oraz muzykę elektroniczną. Jest autorem trzech podręczników. Za swoją działalność otrzymał nagrody: Rektora Akademii Muzycznej, Odznakę „Zasłużony Działacz Kultury”, Nagrodę Fryderyka w kategorii „Muzyka alternatywna” za płytę Sidneya Polaka.